י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הבית היהודי מפלה את הישיבות החרדיות"

גפני טוען כי הבית היהודי מפלה לרעה את הישיבות החרדיות: "הם ראו את החרדים ושכחו את כל הקריטריונים" • "הייתי ארבע שנים בוועדת הכספים, הם היו באופוזיציה, אך תקצבתי אותם כרגיל. הם עוברים על החוק" • הדברים נאמרו בדיון מיוחד בוועדה לביקורת המדינה, אשר התכנסה לבקשה של גפני • בדיון השתתף גם מבקר המדינה: "אפליה אסורה, נלמד את הנתונים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ אמנון כהן (ש"ס) קיימה הבוקר (ג') דיון באשר לאפליה בתקצוב מוסדות חינוך חרדיים.

הדיון נערך לבקשת ח"כ משה גפני (יהדות התורה). אל הדיון הגיע מבקר המדינה, יוסף שפירא.

"יש עבירות מוחלטות על החוק, שנעשות על ידי הבית היהודי. לו היו מגלים בבית היהודי אחריות על מה שקורה בעולם התורה, לא היינו מגיעים לכאן", אמר ח"כ גפני.

גפני הביא את סיפורו של הרב יונתן איבשיץ, שהוכיח כי חתול שאולף למלצר 'שכח' את כל מה שלמד לאחר שהרב פתח בפניו קופסת טבק ממנה שחרר...עכבר. "סיפרו לי בתחילה שיש קריטריונים, לרגע האמנתי, אבל אז ראו בבית היהודי את החרדים מול העיניים ושכחו את כל הקריטריונים".

"הייתי 4 שנים בוועדת הכספים, הם היו באופוזיציה, יכולתי 'לקרקס' אותם ולא כך נהגתי. תקצבתי אותם כרגיל. אחד הדברים הכי חמורים זה הכופר בטובת חברו".

"הייתי סגן שר החינוך, הישיבות הציוניות ביקשו תוספת, השר בא אלי וסיפר לי שרוצים חמישה מיליון שקל תוספת, אישרתי את זה. אמרתי נמצא אחר כך את הדרך".

מבקר המדינה סיכם את הדיון באמרו כי "מצד אחד לימוד תורה, ובוודאי שהוא חשוב בעיני, למדתי תורה בסתר לצערי כי הדירו אותי מהלימוד הסדיר כשהייתי נער...מצד שני, שוויון בנטל חשוב מאד, אין ספק, אני חילוני, ולא אכנס לויכוחים מהסוג הזה, אבל נושא נוסף שמועלה פה בעצם משני הצדדים זה האפליה. ובאשר יש אפליה יש לבדוק אותה בלי קשר לאיזה צד היא נוטה יותר. נלמד את הנתונים, נשמע את כל הצדדים".

ח"כ כהן, מנהל הדיון, ביקש מהמבקר לבדוק את הנתונים. הוא אף ביקש לעצור את העברת התקציבים עד לבדיקת כפל תקציבים, ובחינת העברת תקציבים לטובת אוכלוסיה מסוימת. הוא הוסיף כי הוא שוקל פניה בכתב לגופים השונים.
הוועדה לביקורת המדינה גפני הבית היהודי ישיבות חרדיות דתיים לאומיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד