כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הנעדר מויליאמסבורג נפטר • מתברר: נורה ונשדד

אבל בויליאמסבורג: הרב ליפא ברייער ז"ל, שנעדר לפני כעשרה ימים ונמצא פצוע קשה בבית חולים - נפטר מפצעיו

המנוח ז"ל
המנוח ז"ל

שבוע וחצי לאחר שדווח ב'בחדרי חרדים' על היעדרותו של הרב ליפא ברייער ז"ל, מתברר כי הוא נפטר מסיבות טראגיות במיוחד.

כזכור, ביום חמישי פרשת חיי שרה יצא ר' ליפא ז"ל, שעבד כמתנדב בארגון החסד 'שבת פעקלעך' בויליאמסבורג, עם רכב עמוס בסלי מזון לשבת עבור משפחות נצרכות. מאז, למשך יומיים, נעלמו עקבותיו. רק לאחר ארבעים ושמונה שעות, נמצא ברייער בבית חולים בקווינס, כשהוא פצוע אנוש, לאחר שהמשטרה איתרה את רכבו חונה בשכונה סמוכה.

על פי תחקיר שערך בית החולים, הובא המנוח למקום שעה וחצי לאחר שיצא ממחסני הארגון ברכבו, על ידי נהג אמבולנס שגילה אותו שרוע על מדרכה בשכונת קווינס כשהוא פצוע קשה.

עוד בנושא:
וילאמסבורג: חרדי נעדר - נמצא מאושפז בבית חולים

ממצאי חקירת המשטרה מעלים נתונים מזעזעים. מתברר, כי הנהג נשדד בשעה שעמד באחד הצמתים בויליאמסבורג והמתין לרמזור שיתחלף. השודד ירה בו, פצע אותו קשות, והטיל אותו למושב האחורי. בשלב זה, התיישב השודד על כס הנהג והמשיך בדהירה לשכונת קווינס. שם ביצע גניבה נוספת ואז הוציא את הפצוע מהרכב והשליך אותו על המדרכה הסמוכה כשהוא מתבוסס בדמו. בתום ביצוע הפשע השני, נטש השודד את הרכב ונמלט על נפשו עם השלל.

חרף הטיפול שקיבל ר' ליפא בבית החולים, הוא לא הצליח להתאושש מהפציעה ונפטר למגינת לב המשפחה והקהילה. המשטרה מנהלת מצוד נרחב אחר השודד, אך בשלב זה לא ברור אם יש בידיה קצה חוט והאם היא תצליח לעלות על עקבותיו.

ר' ליפא שימש עד לפני כמה שנים כמנהל בנין בית החינוך 'ברכה סימא' סאטמאר, וכאחראי על אולם החתונות 'ברכה סימא'. לפני ארבע שנים עזב את עבודתו, ומאז עסק בניהול ארגון 'פת שחרית', שמעניק ארוחות בוקר ליהודים משולחים השוהים בויליאמסבורג לצורך גיוס כספים. כמו כן, התנדב בארגון 'שבת פעקלעך' המחלק סלי אוכל לשבת, ואף התפרסם בעצמו כמכניס אורחים גדול.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ברייער פטירה ויליאמסבורג שבת שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד