כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אבו מאזן מאיים: נפסיק המו"מ בגלל הבנייה

מחאה פלסטינית בשל תוכניות הבנייה ביהודה ושומרון וירושלים • נתניהו הורה להקפיא את הבנייה בשטח E1

צלם: פלאש90
צלם: פלאש90

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מגיב הערב (שלישי) בחריפות על הדיווח אודות בנייה ישראלית מאסיבית בשטחים.

רשת אל מיאדין הלבנונית ציטטה את יו"ר הרשות אבו מאזן שאמר: "ישראל מודיעה על סיום תהליך השלום אם לא תחזור בה מההחלטת הבניה".

ראש צוות המשא ומתן עם ישראל סאאיב עריקאת התקשר למשרד החוץ האמריקני והרוסי. לאיחוד האירופי ולאו"ם בכדי לעדכנם בנושא. סוכנות הידיעות הפלסטינית מע"ן דיווחה כי עריקאת הודיע שבעקבות המהלך "ישראל נושאת באחריות המלאה להרס תהליך השלום והפסקת השיחות".

לדבריו, "הרשות בוחנת את האפשרות לפנות למועצת הביטחון של האו"ם אם ישראל לא תחזור בה מהחלטתה לבנות עוד התנחלויות".

הוא הוסיף כי "בתוך מספר שעות תתקיים ישיבת חירום של ההנהגה הפלשתינית בעקבות הפרסומים האחרונים וכי כל האופציות פתוחות באשר לתגובה הפלסטינית לתוכנית הבניה הישראלית".

מוקדם יותר הערב אמרה ברנדט מהאן, דוברת הבית הלבן, כי "אנו מודאגים מאוד מהדיווחים האחרונים על כך ש-20 אלף יחידות דיור נוספות בהתנחלויות נמצאות בשלבי תכנון מוקדמים. כרגע אנחנו מבקשים הסבר נוסף מממשלת ישראל. עמדתנו ברורה, תמיד ראינו בהתנחלויות כלא לגיטימיות".

מוקדם יותר, בעקבות פניה של גורמים בכירים במחלקת המדינה האמריקנית, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא מכרז לתכנון ראשוני של בניית 1,200 יחידות דיור בחלק הדרומי של אזור E1 המחבר בין מעלה אדומים לירושלים.

המכרז הינו חלק ממכרזים של למעלה מ-20 אלף יחידות דיור שמשרד השיכון בראשותו של השר אורי אריאל מבקש לקדם ברחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. נתניהו הנחה להקפיא במעלה אדומים.

התוכנית לבניית יחידות דיור ברמת שלמה יצא כנראה לדרך כמתוכנן.
פלשתינים שלום בנייה התנחלויות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד