כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו נזף באריאל: "התנגשות מיותרת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשר השיכון אורי אריאל לבחון מחדש את כל הבנייה ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים • מוקדם יותר איימו הפלסטינים כי ישעו את המשא ומתן עם ישראל • השר אריאל: "מדובר היה רק בבחינת הפוטנציאל לתכנון הבניה ולא בשלב רשמי כלשהו"

השר אורי אריאל. צילום: פלאש90
השר אורי אריאל. צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אמש (ג') לשר אורי אריאל לבחון מחדש את כל הצעדים לבדיקת פוטנציאל התכנון שהוא הפיץ ללא כל תיאום מוקדם.

נתניהו אמר לשר אריאל כי, "אין בצעד הזה שום תרומה להתיישבות - להיפך יש פה נזק להתיישבות.

"מדובר על צעד חסר משמעות חוקית ומעשית שיוצר התנגשות מיותרת עם הקהילה הבינלאומית דווקא בשעה שאנו עושים מאמץ לשכנע גורמים בקהילה הבינלאומית להגיע להסדר טוב יותר מול איראן. אסור להסיט עכשיו את תשומת לב הקהילה הבינלאומית מהמאמץ העיקרי - למנוע מאיראן לקבל הסכם שיאפשר לה להמשיך בתכנית הגרעין הצבאית שלה. כחבר בממשלה יש לפעול בתיאום ובמחשבת תחילה".

השר אריאל השיב לראש הממשלה כי הוא מקבל את בקשתו לבחון את כל הפרסומים שיצאו היום על בדיקת פוטנציאל התכנון, ובכל מקרה היה מדובר רק בפוטנציאל לתכנון ולא בשלב רשמי כלשהו.

בעקבות הכנית, איימה הרשות הפלסטינית להפסיק את המשא ומתן המדיני עם ישראל. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, הודיע גם כי אבו מאזן הורה לכנס את הנהגת הרשות לישיבת חירום, וציין: "כל האופציות פתוחות". בין היתר, אמר עריקאת כי ייתכן שבעקבות הצעד תפנה הרשות הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם.
בנימין נתניהו ירושלים יהודה ושומרון אריאל בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד