כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"פוגעים במפעל של הרב ובאלפי משפחות" • צפו

פרקליט הרב יורם אברג'ל: "8,000 ילדים אוכלים מהמפעל הזה. מוכן לעזוב את עבודתי כדי להיות מפקח במעצר הבית"

הרב אברג'ל, צילום: עזיאל משה
הרב אברג'ל, צילום: עזיאל משה



הרב יורם אברג'ל הובא בצהרים (ד) לבית משפט השלום בראשון לציון, לדיון בהארכת מעצרו. לאחר שמיעת פרקליטיו ונציגי המשטרה, הורה השופט מנחם מזרחי, לשחרר את הרב למעצר בית בבית פרקליטו למשך שמונה ימים. אולם המשטרה הגישה ערר, ודיון בנושא ייערך מחר, כך שהרב נותר במעצר יום נוסף עד להחלטת בית המשפט מחר.

בתחילת הדיון ביקשו נציגי המשטרה, רס"מ ערן בוחניק ורס"ב סלבה מרון, להאריך את מעצרו של הרב בשבעה ימים נוספים, מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

לשאלת פרקליטיו של הרב עו"ד מנחם רובינשטיין, עו"ד ארז אבואב ועו"ד תמיר סננס, עלה כי הרב נחקר פעמיים, בפעם האחרונה במשך כשעה וחצי אתמול. הרב נשאל גם על מעשיו ביום לפני הבחירות, ומסר את גירסתו. לדברי המשטרה הדברים אינם מתיישבים ראייתית עם חומר החקירה המצוי בידם.

לדברי נציגי המשטרה, החשד הוא כי הרב שלח את שלום דומרני, ראש ארגון הפשע הגדול בדרום, להרב יעקב איפרגן, הרנטגן, כדי לסחוט אותו באיומים. "הוא שלח אותו להעביר את המסר למחנה השני", כדי שזה יביע תמיכה במועמד שלהם לראשות עיריית נתיבות, יחיאל זוהר.

נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו של הרב מחשש לשיבוש הליכי חקירה, וגם מבחינת מסוכנות. עוד אמר כי אינו יכול להצביע על דבר ספציפי שהרב או אחר חשודים בו, אלא על מכלול החקירה.

לדברי פרקליטיו, גם נציג המשטרה הודה כי עד כה לא ניסה הרב לשבש משהו מהחקירה, והוא ביקש מבית המשפט להיעתר לבקשתו ולשחרר את הרב בתנאים מגבילים.

עו"ד תמיר סננס הוסיף, כי הרב בן 55 המתגורר בדירת שיכון בנתיבות, חרב עולמו, ויתר על כך חרב עולמם של 3,000 אברכים ואנשים מורים שמקבלים ממנו משכורת. יש 8,000 ילדים שאוכלים מהמפעל הזה. "אני מבקש מבית המשפט להסתכל במובן הרחב, לא רק האיש נפגע, אלא המפעל הטוב שהוא הקים והוא עומד בראשו". והוסיף: "הטענה לשיבוש היא סכמטית".

עורך הדין אריה ליבוביץ אמר: "אני מוכן לקבל את הרב בכל תנאי שבית המשפט יקבע, בפיקוח שלי. אני מבין מה משמעות הערבות ומה משמעותה של הפרה. אני אפסיק את עבודתי ואהיה מפקח בלעדי, אם צריך".



השופט מנחם מזרחי אמר כי "עיון בדוחות הסודיים מלמד, כי היחידה החוקרת לא שקטה על השמרים, אלא פעלה ועבדה, אספה ראיות לקראת חקר האמת". עוד הוסיף ואמר כי "החשוד משתף פעולה בחקירה, ואינו ממלא פיו מים, ויש לזקוף זאת לזכותו".

"עיון בתוצרי החקירה גופם.. מלמד כי לא התחזק החשד (האם הרב ידע והסכים למעשה הסחיטה) הנוגע לשאלת מודעותו של חשוד זה, אלא להיפך. לא מצאתי ראיות המלמדות, כי החשוד הזה, העומד בפניי, נקט בפעולות חקירה משבשות, וחששה של היחידה החוקרת הוא ערטילאי בלבד. אני סבור, כי יכולת היחידה החוקרת לנהל את החקירה לא תפגע גם כאשר חשוד זה יהיה משוחרר לחלופת מעצר טובה".

לאור כל האמור, השופט הורה כי הרב ישוחרר ממעצרו בתנאים הבאים: מעצר בית עד ליום חמישי הבא 21/11/2013. במהלכו ישהה בבית פרקליטו, שיחתום על ערבות צד ג' על סך 50,000 ש"ח. הרב עצמו יחתום התחייבות עצמית על סך 50,000 ש"ח, ובנוסף יפקיד 50,000 ש"ח בקופת בית המשפט. איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. צו איסור יציאה מהארץ למשך 90 יום והפקדת הדרכון (שכבר נמצא במשטרה).

המשטרה הגישה ערר על השיחרור, ודיון על כך יתקיים מחר, עד אז הרב יוותר במעצר.

במהלך הדיון בעניינו של הרב, הפגינו מחוץ לאולם מאות מתלמידי הרב, שרו "אל תירא ישראל" והניפו שלטי תמיכה.

הוארך מעצר עוזרו של הרב

בנוסף, בית המשפט האריך את מעצרו של עוזרו של הרב - עמנואל אלישע, אברך נשוי ואב ל-5, נטול עבר פלילי. המשטרה הסכימה לכך שלא מיוחסים לו איומים שיצאו מפיו, אלא שהוא קרא לדומרני לחצרו של הרב, להעביר לו מסר, והמסר הועבר.

פרקליטיו, עו"ד ברק כהן ועו"ד שחר חצרוני, אמרו כי "כדי שבאמת תתבצע עבירה של סחיטה באיומים מצידו, צריך שד' ימלא את מוצא פיו של החשוד. אם החשוד אומר צריך לערוף להם את הראשים וד' מצידו אומר אתה צודק אני אעשה זאת, אבל בעומקי ליבו הוא לא מוכן לבצע את המעשה, הוא לא יבצע את המעשה שהוא מבקש והוא הולך ומבצע פגישה. איני יודע מה תוכן הפגישה. ברגע שד' מקבל את הדברים שהוא אמר אבל מהפה ולחוץ, ולא מתכוון לבצע את מה שהוא אומר, העבירה היחידה שהוא עושה זה נסיון לקשירת קשר".

השופט מנחם מזרחי אמר כי "המשטרה מייחסת לחשוד העומד בפניי, את החבירה לחשוד בשם שלום דומראני, ובקשה כי אותו שלום דומראני, יאיים על אדם אחר. חשוד זה, העומד בפניי, פעל באופן אקטיבי לשם כך". לאור הדברים הללו, הכריע השופט להאריך את מעצרו עד ליום ראשון 17/11/2013 בשעה 12:00.

בנוסף לרב ועוזרו, ישנם עוד שני עצורים שיובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם, ושנים נוספים ביום ראשון.

צילום: קבומת דיווחים לכיש







בית משפט החלטה עוזר הרב אברג'יל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד