י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מכה לפרקליטות: "ציד מכשפות 'תג מחיר' נכשל"

שלושת העצורים הראשונים בחשד לביצוע 'תג מחיר' - זוכו מכל אשמה • "היה ברור מראש שההר יוליד עכבר"

תג מחיר. צילום ארכיון: פלאש 90
תג מחיר. צילום ארכיון: פלאש 90

השבוע (ב) בתום מאבק משפטי ממושך, זוכו מכל אשמה שלושת הצעירים שנחשדו בתכנון בביצוע פעולת תג המחיר הראשונה שהגיעה לכדי כתב אישום. הזיכוי מהווה מכה קשה, הן לפרקליטות שהגישה את כתב האישום, והן ליחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית של המשטרה, שמיהרה להכריז על לכידתם כ'הישג'.

"במשך מעל לשנתיים חיינו היו לסיוט: עצרו אותנו בתנאים קשים והעלילו עלינו עלילות שווא חמורות", אמר הבוקר (ד) אחד מהמשוחררים. "אילולא היינו בעלי חזות דתית, ואלמלא המשטרה והפרקליטות לא היו ששות לנסות לגרוף 'הישגים' על חשבון השחרת אוכלוסייה שלימה - לא היינו עוברים עינוי דין כה קשה על דבר שמעולם לא עשינו".

כזכור, לפני יותר משנתיים נעצרו שלושה נערים עם חומרים דליקים ברכבם, המשטרה חשדה בהם כי הם בדרכם לפעולת 'תג מחיר', בעוד השלושה טענו כי הם עוסקים בשיפוץ מבנה הסמוך למקום. גרסתם קיבלה חיזוק מהלוחמים שעצרו אותם אשר העידו כי בעת מעצרם קראו השלושה בשמו של תושב המקום שיכול היה לאשר את גרסתם. גם מהאזנות סתר עולה כי היו בינם לבין הנערים קשרי עבודה הנוגעים לשיפוץ המבנה שהיה סמוך למקום.

את השלושה ייצגו מטעם הסנגוריה הציבורית עורכי הדין איתן להמן, מיכאל עירוני ומוריה ששון. עמותת 'חננו' ליוותה וסייעה לעצורים במהלך הטיפול בתיק.

עו"ד מיכאל עירוני מטעם הסנגוריה הציבורית אמר היום: "חבל שהפרקליטות בחרה לנהל את המשפט כנגד הנאשמים. מראשית התיק היה נראה כי הראיות חלשות ונסיבתיות. ויש להצטער על כל הסבל שנגרם לנאשמים".

עו"ד רחביה פילץ שליווה את התיק מטעם עמותת 'חננו' מסר: "עוד בתחילה היה ברור שההר יוליד עכבר, ועכשיו קיבלנו גם את חיזוק ביהמ"ש לזה. רק חבל שבדרך ישנם נערים חפים מפשע שזכויותיהם נפגעו קשות במשך זמן ארוך".
עצורים פרקליטות חשודים תג מחיר זיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד