ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"עזרו לנו לעצור את האיסור על ברית מילה"

על רקע חקיקה נגד ברית מילה בנורבגיה - בכיר בקהילות יהודי אירופה פונה לממשלת ישראל: "החוק יהרוס את הקהילות"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי פנה היום (רביעי), לממשלת ישראל בבקשת עזרה בפרשת האיסור על ברית מילה בנורבגיה.

שר הבריאות של נורבגיה בנט הויי, מקדם חוק ל'הסדרת ברית המילה' בעקבות קריאת הנציבה האחראית לשלום הציבור, אן לינדבו, לאסור ברית מילה בקטינים והקהילה היהודית המקומית מודאגת.

עוד בנושא:
קהילת יהודי נורבגיה: ייתכן וניאלץ לעזוב

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי (EJA) אומר כי קריאתה של הנציבה אן לינדבו, לאיסור על קיום ברית מילה הינה שרלטנית ואינה מסתמכת על עובדות מדעיות.

"הרפואה, כולל מוסדות בריאות עולמיים שאינם קשורים ליהדות, קובעים שהמילה חשובה לבריאות ומונעת מחלות", אומר הרב מרגולין. ""הקביעה כי ברית מילה מהווה פגיעה מנטאלית ונפשית, מהווה במקרה הטוב חוסר למידה מוקדמת של העובדות, ואנו חוששים שזהו מקרה נוסף של נהירה אחרי התקפות אופנתיות של ליברלים ופלורליסטים כביכול, כנגד כל מי שאינו כמותם".

הרב פנה במכתב בהול לשרת הבריאות בישראל, יעל גרמן, ולמנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, בבקשה שיפנו למקביליהם בנורבגיה, ויתריעו מפני קידום הצעת החוק ההרסנית לקהילות היהודיות במדינה.

"בנורבגיה מתקיימות כשבע בריתות יהודיות בלבד בשנה", הוא אומר, "והעובדה שהנציבה מוצאת לנכון לעסוק בנחרצות במספר בריתות מועט כל כך, מעוררת חשש שאנו שוב עדים לאנטישמיות במסווה של שמירה על זכויות אדם".

לפני מספר שבועות קבעה מועצת אירופה, כי ברית המילה מהווה הפרה של זכויות אדם, משום שיש בה פגיעה בגופם של ילדים שלא על דעתם.
מסורת אוסלו מילה נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד