ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ליצמן קרא לנתניהו: "אל תמכור לנו סיפורים"

מהומה בכנסת • בדיון על מצוקת הדיור בחר ראש הממשלה נתניהו להתייחס לנושא האיראני וליצמן זעם: "תתייחס לגזירות"

ח"כ יעקב ליצמן. צילום: פלאש90
ח"כ יעקב ליצמן. צילום: פלאש90

מהומה במליאה: ח"כ יעקב ליצמן הפריע הערב (רביעי) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והורחק מהמליאה.

הדיון בנושא מחירי הדיור, נקבע על פי סעיף בתקנון, המאפשר ל-40 חברי כנסת לחייב את ראש הממשלה להשתתף בדיון במליאה ולהשיב לדוברים על פי נושא שנקבע מראש.

אך ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להתייחס בפתח דבריו, לנושא האיראני ולא לסוגית הדיור. עובדה זו הרגיזה את ליצמן שזעם וקרא לעברו: "אל תמכור לנו סיפורים. תתחיל להתייחס לגזירות על החלשים, להרס הדת, להגדלת העוני".

יו"ר הכנסת, ח"כ יורי אדלשטיין, קרא את ליצמן לסדר שלוש פעמים, אך לאחר שזה המשיך בקריאותיו הרחיקו מאולם המליאה.

לאחר מכן נתניהו התייחס לנושא הדיור והאשים את הממשלה הקודמת, ממשלת אולמרט, באחריות לעליית מחירי הנדל"ן.

"הממשלה שקדמה לי לקחה החלטה אומללה, שאולי הייתה לה כוונה טובה", אמר. "היא רצתה להעביר חצי מיליון איש לפריפריה, והיא עשתה זאת על ידי הכבדה על מחירי הדיור במרכז. אבל מה שקרה בפועל היה התכנסות למרכז".

"בספטמבר 2010 הקמנו צוות של שרים כדי לבטל את ההחלטה ולקבל כמה החלטות חדשות. הראשונה, זה קודם כל לייצר מלאים ולפתוח את הגליל והנגב. קיבלנו החלטה להשקיע 27 מיליארד וחצי שקל, לסלול כבישים ותשתיות רכבות לנגב ולגליל. זה משנה את פני הארץ".

עוד הזכיר את ההחלטה להעביר את בסיסי צה"ל בתל השומר ובצריפין מהמרכז לנגב, דבר שישחרר עתודות קרקע גדולות לבנייה באזורי ביקוש.

לקראת סיום נאומו קרא נתניהו לחברי הכנסת לסייע לו להעביר עוד במהלך המושב הנוכחי את רפורמת התכנון והבנייה שלדבריו תהיה צעד גדול לקראת פתרון מצוקת הדיור.

מלשכתו של אולמרט נמסר כי ה"החלטה שקיבלה ממשלת אולמרט למען הציבור בישראל, להקמת עשרות אלפי יחידות דיור בפריפריה, לא יצאה אל הפועל, וזאת בגלל ממשלת נתניהו, אשר החלה את כהונתה בראשית אפריל 2009.

"ממשלת נתניהו זרקה החלטה חשובה זו לפח, מה שגרם להגדלת הפערים בין הפריפריה למרכז ולנזק אדיר לציבור הרחב ולשוק הדיור כולו. ביבי שכח כנראה שהוא ראש ממשלה כבר חמש שנים. חמש שנים בהן פיזר עשרות הבטחות חסרות כיסוי, והקים עשרות ועדות שלא יצא מהן שום דבר. מכל ההצהרות על רפורמות נשאר רק רעש וצלצולים, וזאת במקום מעשים אמיתיים בשטח".
בנימין נתניהו כנסת ליצמן דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד