ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

עליה חסרת תקדים בהרוגים צעירים בתאונות דרכים השנה

סקר "אור ירוק" בקרב בני הנוער: ממהרים, נוהגים בעייפות ומשתמשים בטלפון הסלולארי. אחד מכל שלושה נערים מכיר נער שנהג ללא רישיון וכל נער רביעי מכיר נער שהשתתף במרוצי מכוניות

עליה חסרת תקדים בהרוגים צעירים בתאונות דרכים השנה
חדשות 24



מתחילת שנת 2013, נהרגו 31 נהגים צעירים (15-24) אל מול 14 נהגים צעירים בתקופה המקבילה, בשנת 2012, יותר מפי שניים!! כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

מהנתונים עולה תמונה מדאיגה אודות היפגעותם הגבוהה של נהגים צעירים. בתשעת החודשים הראשונים נפגעו 1,830 נהגים צעירים בתאונות דרכים, ו-143 נפצעו קשה.

עליה חדה ומדאיגה נרשמה גם בגזרת מותם של צעירים בתאונות דרכים (לא רק נהגים). בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2013 נהרגו 62 צעירים (15-24) בתאונות דרכים, אל מול 57 צעירים בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: " 28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. על מערכת החינוך להכניס באופן קבוע לימודי בטיחות בדרכים לתלמידי כיתות ט' ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר, כך שכאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה יהיה להם ניסיון רב יותר".


סקר "אור ירוק" בקרב בני הנוער:

72% נוהגים במהירות מופרזת, 73% נוהגים בעייפות, 41% קוראים וכותבים SMS בזמן נהיגה. 12% נוהגים שתויים

כיצד נוהגים בני הנוער בישראל? סקר של עמותת "אור ירוק" חושף את הרגלי הנהיגה של החבר'ה הצעירים. מהסקר עולה כי רוב בני הנוער בישראל נוהגים במהירות מופרזת (72%), נוהגים בעייפות (73%), וקוראים וכותבים SMS במהלך נהיגה (41%).

עוד עולה מהסקר, כי לכל נער שני בן 17-18 יש רישיון נהיגה אך 28% מהם נהגו עוד לפני שהוציאו רישיון ו-11% מכירים נערים בין גיל 12-16 אשר נהגו ברכב. יותר משליש מהנשאלים הודו כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית במהלך נהיגה ו-12% נוהגים תחת השפעת אלכוהול. עוד עולה מהנתונים כי 14% מודים כי הם עוקפים קו לבן ו-5% אף הודו כי חצו צומת באור אדום.

המחקר נועד לבחון את שיעור בני הנוער בטווח הגיל 17-18 הנוהגים ברכב, ואת מאפייני הנהיגה של בני הנוער הללו, וכן את שיעור בני הנוער בטווח הגיל 12-16 אשר מכירים בני נוער אחרים בגילם הנוהגים ללא רישיון. מדגם ארצי מייצג של בני נוער בטווח הגיל 12-18 אשר נערך בחודש פברואר 2013.

מנתוני "אור ירוק", עולה כי בשנת הלימודים הקודמת (תשע"ג) למדו כ-240 אלף תלמידים חינוך לזהירות בדרכים, מתוכם רק 30% היו תלמידי כיתות י"א. תלמידי כיתות י' ו-י"ב' לא למדו בשנה החולפת לימודי זהירות ובטיחות בדרכים.
אור ירוק נהגים צעירים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד