כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יממה לפיגוע: ירי לעבר ישראל, צה"ל תקף בעזה

אינתיפאדה שלישית? • פצצות מרגמה לעבר ישראל, צה"ל תקף בעזה • מאות מפגינים בירושלים: "הממשלה הזו חלשה"

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל



יממה לאחר פיגוע הדקירה באוטובוס, ההסלמה ממשיכה: בצהריים (ה) נורו מרצועת עזה לכיוון ישראל שתי פצצות מרגמה, אחת מהן נפלה סמוך לכוח צה"ל באזור חאן יונס שבמרכז רצועת עזה. פצצת המרגמה פגעה סמוך לחיילים, אך לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הפצצה השנייה ככל הנראה התפוצצה בשטח פלסטיני.

בתגובה, צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר שני משגרים מוטמנים בצפון רצועת עזה. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל" נמסר בהודעה "וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

בעקבות הפיגוע: מאות מפגינים בירושלים

סמוך לגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים הפגינו בשעות אחר הצהרים פעילי ימין, במחאה על הפיגוע אתמול בעפולה, בה נרצח החייל טוראי עדן אטיאס הי"ד.

בהפגנה שנערכת ללא אישור, ומונה כ-150 איש, המפגינים נושאים שלטי "עם ישראל חי" ו-"מוות למחבלים", וקוראים לממשלה לפעול ביד חזקה נגד הטרור הערבי.

3 אזרחים נעצרו לפני שעה קלה, בשל קריאות גנאי נגד ערבים והתפרעויות. אחת מהעצורות היא נערה בת 16 שעל פי החשד צעקה "מוות לערבים". ממשטרת ירושלים נמסר כי כוחות משטרה במקום עיכבו לחקירה 2 מפגינים קטינים, האחד בגין קריאות גזעניות והשני בגין ניסיון לחסום את הכביש.

"אי אפשר להמשיך ולשתוק לנוכח חולשתה של הממשלה. ערבים רוצחים אותנו בלי כל חשש ומודים כי עשו את מעשיהם בשביל העם הפלסטיני", אמר היום אחד המפגינים "הם יודעים היטב שהממשלה תשחרר אותם באחד מסבבי השחרור הבאים ושהם יכולים לצחוק עלינו בפנים. העצורים הם דוגמא ברורה לניסיון של המדינה לסתום את הפה למי שמנסה להתקומם נגד מצעד האיוולת הזה. חבל שהם לא פועלים באותה כוחניות כלפי רוצי-רעתנו".

הפגנת המחאה נערכת על רקע רציחתו של החייל עדן אטיאס ז"ל אתמול (ד') על-ידי מחבל ערבי במהלך נסיעה בקו אוטובוס מעפולה לבסיסו, הפרסום כי רוצחי אל"מ (מיל') שריה עופר עשו זאת על רקע לאומני כ"מתנה לאסירי חמאס" וכן ריבוי פיגועי הטרור שהתרחשו בחודשים האחרונים בישראל. במקום שוטרים רבים המנסים להשתלט על הסדר.

עו"ד עדי קידר המייצג את העצורים מטעם עמותת "חוננו" אמר לפני זמן קצר: "משטרת ישראל מפרה שוב את זכויותיהם של המפגינים ופוגעת בחופש הביטוי של יהודים המוחים על אוזלת ידה של המדינה בשמירה על ביטחון אזרחיה. חבל שלא רואים נחישות כזו בלחימה בתופעת השוהים הבלתי חוקיים הפוגעים בביטחון האזרחים ורכושם".

צילום: מיכאל כהן - חדשות 24

הקצין שניטרל את המחבל מתאר את הרגעים הקריטיים

סג"ם יצחק מימון, מפקד מחלקה בפלוגת המסלול של גדוד 'נצח יהודה', אשר ניטרל את המחבל שרצח אתמול (רביעי) בפיגוע דקירה בעפולה את החייל טוראי עדן אטיאס הי"ד, מספר על הרגעים בהם פעל בקור רוח נגד המחבל.

"מיד כשהבנתי שמדובר בפיגוע, דרכתי את הנשק, לקחתי אחריות על האירוע ונטרלתי את המחבל", מספר סג"ם (סגן משנה) מימון לאתר צה"ל. הוא מספר כי נסע בשעות הבוקר מבית שאן לעפולה, ובהגיעו לתחנה המרכזית המתין לקו 823. "לפתע זיהיתי עימות חריג דרך השמשה הקדמית, כשאני עומד מחוץ לאוטובוס", סיפר.

"מיידית רצתי לאוטובוס והבנתי שמדובר במחבל שדקר חייל, כשאני עוד רואה את הדקירה האחרונה, וידעתי שמדובר בפיגוע. מיד דרכתי את הנשק והמחבל השליך את הסכין על הרצפה וקפא במקום". המ"מ הוסיף כי "האיום המידי חלף והסגרתי את המחבל לכוחות הביטחון".

סג"ם מימון הבהיר כי בתוך שניות הוא עצר את המחבל והעביר אותו לכוחות הביטחון שהיו במקום, להמשך טיפול האירוע. "אנחנו בתור לוחמים נמצאים דרוכים לכל אירוע, עם נשק מקדימה, ומחכים לאירוע. ברגע שדבר כזה קורה אנו יודעים מידית כיצד לתפעל אותו ולסיים אותו", הוא
ציין.

צילום: מיכאל כהן - חדשות 24















ירי פיגוע מנטרל צהל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד