ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

ניסיתי, ליצמן לא השיב לי • טור מאת מאיר פרוש

"לא סגרנו שום דיל עם משה ליאון. ניסיתי להוביל שיתוף פעולה" • מאיר פרוש מגולל בטור מיוחד את מאחורי הקלעים של הבחירות בירושלים

ניסיתי, ליצמן לא השיב לי • טור מאת מאיר פרוש



לאור הפרסומים החוזרים ונשנים בכלי התקשורת מזה כשבועיים ימים ובהן האשמות כנגדי, על סגירת דיל עם משה ליאון ומאחורי הגב, וכדי שלא יתפרשו הדברים לפי הכלל של "שתיקה כהודאה", הרי לאחר שפנו אלי עוד ועוד מאלה המתעניינים, ובמענה לשאלותיהם, וכמותם עוד רבים, הנני נאלץ להודיע בשער בת רבים את הפרטים דהלן:

ברור, שההתעסקות סביב נושא זה, אינה מכבדת את היהדות החרדית ואישיה, אך לאור האמור לעיל, הרי זה בגדר של "ההכרח לא יגונה".

לפי ההסדר הקיים בין תנועת אגודת ישראל ודגל התורה בירושלים, היה על תנועת דגל התורה להודיע את שמו של המועמד שיוצג מטעם יהדות התורה, לבחירה לראשות העיר ירושלים, בחודש חשון.

מתוקף תפקידי כיושב ראש מרכז אגודת ישראל בירושלים, שוחחתי רבות בשנתיים האחרונות עם ח"כי דגל התורה, על מנת שהם יהיו במצב שיוכלו להיערך מבעוד מועד, עם שם של מועמד מתאים, וזאת על מנת שנוכל להציגו בפני הציבור החרדי והדתי, לקראת הבחירות לראשות עיריית ירושלים, מתוך תקוה שגם נוכל להיטיב ולשדרג את יכולת מימוש הצרכים של הציבור החרדי בעיר.

למותר לציין, היה ברור לכל המתעסקים בנידון, שאין ולא יוכל להיות, שתהיה תמיכה במועמד לראשות העיר, ללא הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א.

לפני כחצי שנה, הועלה שמו של משה ליאון אשר הינו שומר תורה ומצוות, כרעיון אשר אם הוא ירוץ לתפקיד ראש העיר ירושלים, נוכל לבחון בחיוב את תמיכת יהדות התורה, - כמובן בהמלצת ובהסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות -, במועמדותו לתפקיד הנ"ל.

ביום רביעי, כ"ז סיון תשע"ג, נפגש משה ליאון עם הרב משה גפני וכותב השורות, והודיע לנו על כך שהוא שוקל להציג את עצמו לבחירות כמועמד לראשות העיר ירושלים, בשיחתו הוא הציג את תפיסתו ואמונתו במעמדה המיוחד של עיר הקודש ירושלים, וביקש שנדווח על כך למרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א.

באותה שיחה, הודענו לליאון שאנו נעביר את בקשתו ונדווח על כך לגדולי ישראל, והוספנו, שאם וכאשר נקבל את אישור והסכמת גדולי ישראל שליט"א, לתמיכה במועמדותו, נוכל לערוך בינינו הסכם.

באותו יום של פגישה זו, דאגתי באופן אישי שנאמני ביתם של מרנן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, יידעו את תוכן הפגישה, כאשר עיקר הדיווח נסוב על כוונתו ורצונו של ליאון להתמודד על התפקיד, ועל כך שפנייתו אלינו באה על מנת שאנו נקבל בסופו של התהליך, את הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א.

נאמני ביתם של מרנן ורבנן שליט"א קבלו הבהרה מפורשת באותו יום, שלא הבענו בפגישה הנ"ל את הסכמתנו למועמדותו – כי לא הוסמכנו לכך, הוספתי והבעתי את דעתי באותו דיווח הנ"ל, שבתנאים הנוכחיים ובכפוף לסיכומים שנעשה, הוא מועמד ראוי וטוב.

במקביל, כשעתיים לאחר הפגישה של הרב גפני ושלי עם ליאון, נפגשתי אישית עם הרב יעקב ליצמן בלשכתו בכנסת, ודיווחתי לו על השיחה בפגישה, כנ"ל.

לאחר מספר שבועות, דיווח משה ליאון על שיחות שהוא מקיים עם נציגים של קהלים שונים בעיר, ומתחזקת בו התחושה שע"י שילוב ותמיכת הציבור החרדי והדתי, יחד עם ציבוריים נוספים, יש לו סיכויים טובים להבחר לתפקיד הנ"ל.

בסמוך לכך, ביום רביעי כ"ה תמוז ע"ג, התכנסה מזכירות אגודת ישראל בירושלים, כאשר על סדר היום, היה גם נושא ההיערכות לבחירות לעיריה וכפי שמופיע בפרוטקול בדברי הדיווח שלי, הודעתי למשתתפי הדיון על רצונו של ליאון להיבחר כראש העיר ירושלים ועל כך שעדיין לא סוכם איתו, על הסכמתנו למועמדותו.

לקראת ט"ו באב תשע"ג ביקש מאתנו שוב משה ליאון שניידע את מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א, על כך שהוא אמור להופיע במסיבת עיתונאים ולהודיע רשמית שהוא מתכונן להתמודד לתפקיד ראש עיריית ירושלים, וכמעשהו בראשון, גם בפעם הזו, כותב השורות דאג שנאמני ביתם של מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט"א, מטעם אגודת ישראל, יקבלו דיווח על הודעתו של ליאון אלינו, שהוא עומד להכריז על מועמדותו לתפקיד הנ"ל.

לא שמעתי מליצמן שום טרוניה

עלי לציין, שכאשר דיווחתי להרב לליצמן על השיחה עם ליאון, לא נשמעה ממנו כל טרוניה, או התנגדות לעצם המהלך של הצגת מועמדותו של ליאון לראשות העיר.

גם בשלב הזה, לא סוכם ולא נערך כל הסכם עם משה ליאון על תמיכת יהדות התורה במועמדותו, מסיבה אחת פשוטה ויחידה, כי עדיין לא הוסמכנו לכך.

כל אמירה על כך, שבשלב זה או קודם לכן, או שבפגישתנו הראשונה ב-כ"ז סיון, כבר סגרנו דיל של תמיכה חרדית בליאון, אינה עומדת במבחן המציאות.

במהלך כל התקופה, מספר נכבד מבין חברי מועצת גדולי התורה שליט"א, של אגודת ישראל, שוחחו איתי אודות החיוב שיש ברעיון של הצגת מועמדותו של ה' ליאון, השומר תורה ומצוות.

בי"א תשרי קבלנו פניה נוספת משה ליאון, על רצונו להפגש אתנו שוב, העברתי אישית את הבקשה והמידע הזה גם להרב ליצמן, ולא נאמר לי על ידו מילה של התנגדות למהלך של בחירה בליאון, או טרוניה על כך שעשיתי דיל עם הרב גפני מאחורי גבו.

ושוב, באותו יום – י"א תשרי – יומיים לפני הגשת הרשימות לבחירות לראשות ולמועצת העיר ירושלים, התקיימה עוד פעם ישיבה של מזכירות אגודת ישראל בירושלים ולפי מה שנרשם בפרוטקול, ישנה הודעה אחת שלי, שבקשנו מליאון (ציטוט מהפרוטקול) "היות ואנו מביאים את הכמות הגדולה של קולות, שלא יסכם עם אף אחד לפנינו, ועל כל פנים רק בהסכמת גדולי ישראל". (סוף ציטוט)

ניסיתי להוביל שיתוף פעולה, אך לא קיבלתי תשובות

מתוקף תפקידי כיושב ראש מרכז אגודת ישראל בירושלים, המשכתי שוב ושוב בכיוון זה, עשיתי ככל שנדרש ואף המשכתי בפניותי, ובקשתי ואף הצעתי – כולל בחול המועד סוכות – ואף לאחר החג, שיתוף פעולה אגודאי מלא, בנושא זה.

למרות פניותי, לא קבלתי תשובה בנידון.

לא הייתי מעלה על הכתב פרטי פרשה זו, אם לא, שבין השאר, אני מואשם ברקיחת מעשה מאחורי הגב, על ידי הרצת המועמדות של משה ליאון, ויתרה מכך, אני אף מואשם בחלוקת השלל שמשה ליאון הבטיח לתת , אין בכוונתי להתנגח ולהתנצח, אך כאמור, לאור ההאשמות כלפי בכלי התקשורת, אני מביא בזאת את תגובתי.

על המשך ההשתלשלות ב-20 יום הבאים, עד ליום הבחירות, כולל דיונים שהתקיימו – וחלקם שלא התקיימו, בחינת הנתונים על סיכויו של ליאון, על אופן ההצבעה של הציבור החרדי, הרי מפני השלום הנדרש והרצוי, איני רוצה להרחיב..., אך מעבר לכך, האמור לעיל מתועד בלו"ז ובפרוטקולים, זו האמת.
מאיר פרוש יעקב ליצמן הבחירות בירושלים משה ליאון אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד