ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אחד מכל שלושה בני נוער מצהיר כי נהג ללא רישיון

משטרת ישראל מנסה להילחם בתופעה: בשנה האחרונה נתפסו כ-1,500 בני נוער עמותת "אור ירוק" מקיימת סדנה במטרה להחדיר את ההשלכות הקטלניות לאותם מתבגרים

אחד מכל שלושה בני נוער מצהיר כי נהג ללא רישיון


עמותת "אור ירוק" תפתח זו השנה החמישית את קבוצות הנהיגה במבחן ברחבי בארץ. הקבוצות מונות כעשרה בני נוער אשר נתפסו נוהגים ללא רישיון נהיגה. אחת המטרות המרכזיות של הקמת קבוצות אלו היא להחזיר את בני הנוער למסלול של שמירה על כללי בטיחות, זהירות בדרכים ולקיחת אחריות.

הקבוצות מועברות על-ידי קצין מבחן מטעם שירות המבחן לנוער המביא איתו ידע רב בנושא נוער עובר חוק ובנוסף, מומחה לנהיגת צעירים ובטיחות בדרכים מטעמה של עמותת "אור ירוק". התכנית תכלול עשרה מפגשים בני שעה וחצי, כאשר השאיפה היא שהנערים יגיעו להבנה של חומרת המעשה וההשלכות הקשות שעלולות להיות לו.

השנה פתחה עמותת אור ירוק 30 קבוצות נהיגה במבחן ברחבי המדינה. הקבוצות מתקיימות הן בשפה העברית והן בשפה הערבית בין היתר בתל-אביב, ירושלים, באר-שבע, אילת, טבריה ועוד ערים רבות. קבוצה מעניינת תיפתח בעיר חיפה, קבוצה מעורבת המיועדת לנוער יהודי וערבי יחדיו.

סקר שנערך במרץ 2013 על-ידי אור ירוק באמצעות מכון המחקר גיאו-קרטוגרפיה בדק ומצא כי 28% מבני 16-18 מודים כי הם נוהגים או נהגו ברכב בטרם הוציאו רישיון נהיגה כחוק. עוד נתון מפתיע הוא כי 11% מבני הנוער בגילאי 12-16 דיווחו כי הם מכירים חבר או נער אחר שנהג ברכב ללא רישיון.

עמותת אור ירוק: "זוהי תופעה מסוכנת שהולכת ומתרחבת בקרב בני נוער. כדי להילחם בתופעה מסכנת חיים זו, על המדינה להגביר את ההסברה והלימוד בבתי הספר והתיכונים, כי נהיגה ללא רישיון וללא הידע והיכולות שיש לנהג שקיבל את רישיונו, מסכנת את חיי הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. במקביל יש להגביר את האכיפה כנגד נערים שבחרו לעלות על ההגה, מבלי שהוציאו רישיון נהיגה בחוק".
אור ירוק נהג צעיר תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד