כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הנבחרים של אריה דרעי התכנסו לחגוג • צפו

אחרי הבחירות: יו"ר ש"ס חגג עם ראשי מפלגתו והנציגים ברשויות רגעים של נחת • גם על הקמת עיתון יומי דובר • יעקב כהן תיעד

הנבחרים של אריה דרעי התכנסו לחגוג • צפו
יעקב כהן



זה היה הרגע החגיגי של אריה דרעי.

לאחר תקופה בה ספג חבטות מהתקשורת, הסתבך בסכסוכים חוזרים ונשנים עם ח"כ אלי ישי, ויזם פיוס שעדיין מנסים לאמוד את תוצאותיו - הגיע אתמול יו"ר ש"ס אל בית ההארחה בבית וגן, יחד עם פעיליו וקודקודי מפלגתו, כדי לחוות רגעים של נחת.

היו שם מאות נציגי ש"ס מכל ערי וישובי הארץ. בפרספקטיבה הרחבה הזו, שהיא הרבה מעבר לאלעד ולירושלים (הערים בהן נכשל), יכל דרעי להניח את האצבע גם על ההצלחות - עלייה של 27 נצידים נוספים, ותוספת של 68.000 קולות.

היו שם כל חברי הכנסת של ש"ס - גם אלי ישי, וכמובן, חברי מועצת חכמי התורה.

כל הנואמים הזכירו בתחילת דבריהם את האבל על פטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, כאשר לכל ברור שש"ס של אחרי פטירתו אינה עוד ש"ס הקודמת. כעת צריך להתאמץ הרבה יותר. היה זה הכינוס הראשון שכונס בהיעדרו של נשיא מועצת החכמים זצ"ל, לראשונה מאז נוסדה ש"ס לפני כשלושים שנה.

"מחויבות להאיר פנים לכל אדם"

הגר"ש כהן סיפר על מאבק יעקב ועשו, כשהוא משליך ממנו על המאבק על קיומנו כעם היהודי. "ואשר על כן, הנציגים ושלוחא דרבנן חייבים לפקוח את עיניהם ולנהל מאבק תמידי ונצחי, ולשרת את הציבור באמונה".

הגר"ש בעדני דיבר על מעלת שליחי הציבור וגודל האחריות הרובצת על כתפיהם, תוך מחויבות להאיר פנים לכל אדם, לקבלו בסבר פנים יפות, ולסייע לכל יהודי באשר הוא.

הגר"מ מאיה עמד על חובת פרנסי הציבור ושלוחא דרבנן למלא את משימתם באמונה, ולעמוד כחומה בצורה על העקרונות המנחים אותם טרם כניסתם לתפקיד. "וכל העוסקים עם הציבור יהיו עוסקים עימהם לשם שמים, ורק על ידי כך זכות אבותם מסייעתם וצדקתם עומדת לעד".

הגר"ד יוסף, מי שמונה לחבר במועצת החכמים במלאת ימי 'השבעה' לפטירת אביו, סיפר על המאבקים הקשים והמרים שהיו לאביו זצ"ל עוד לפני כשבעים שנה, בכדי להעמיד את הדת על תילה ולבצר את חומות היהדות בארץ ובתפוצות. החל מכהונתו כרבה של מצרים שם נרדף על ידי יהודים "ליברלים" וכלה בכהונתו כראשל"צ עד לייסודה של תנועת ש"ס. "ולכן, על נציגי הציבור ללמוד ממעשיו ולא לחשוש מלהיות נחושים לנהל מאבקים אשר הם בנשמת אפו של העם היהודי, ומאידך, להיות אוזנינו קשובה לכל זעקה ולכל פנייה העולה על שולחנם של נציגי הציבור".

"סיעתא דשמיא שאי אפשר לתאר"

סביב שולחנות ערוכים בכל טוב צפו הנוכחים בסרטון המתאר את גודל האבידה בהסתלקותו של הגר"ע, וגם, מדגים את נצחונה של ש"ס בבחירות לרשויות המקומיות.

דרעי, בנאומו, דיבר על הצורך בהתלכדות ואחדות השורות, תוך שהוא מספר כי הורה להזמין לכינוס גם נציגים אשר רצו ברשימות עצמאיות, ואף אלו שלא יכהנו בקדנציה הנוכחית, מתוך מטרה ללכד ולאחד בין כולם, למחוק את משקעי העבר, ולצאת לדרך חדשה שבה כולם נרתמים לסייע לציבור במגוון אמצעים ותחומים. הוא לא הזכיר את המילים "אלי ישי", אבל מן הסתם התכוון גם אליו בדבריו.

"הייתה סיעתא דשמיא שאי אפשר לתאר בהתאם לנתונים מאז שמרן זצ"ל נפל למשכב", אמר - והתווה את דרכי הפעולה אשר ילוו את הנציגים בשנים הבאות: הקמת לשכות לפניות ציבור בכל רחבי הארץ, חלוקת הארץ לאזורים תחת פיקודם של הח"כים, הקמת בתי ספר ותלמודי תורה, סיוע לאזרחים באמצעות מערכת משוכללת ומתקדמת אשר תתן באופן מיידי מענה לכל בעיה המגיעה ללשכות, ושורה של נושאים נוספים. וכן - גם על הקמתו של עיתון יומי דיבר.

כנס ש"ס • צילום: יעקב כהן





























































ש''ס הרב דוד יוסף אלי ישי אריה דרעי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד