ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הברית החדשה: ליברמן ולפיד נגד החרדים

שובו של אביגדור ליברמן מאפשר לו וליאיר לפיד להשיק שורת שיתופי פעולה: גיוס חרדים, ברית הזוגיות ותחבורה ציבורית בשבת

ליברמן חוגג עם לפיד. צילום: פלאש90
ליברמן חוגג עם לפיד. צילום: פלאש90



ברית החדשה צומחת מתוך שיתוף פעולה ועבודה צמודה בחודשים האחרונים בין שתי המפלגות בעלות המכנה הכי משותף בקואליציה: ישראל ביתנו ויש עתיד.

העיתונאי זאב קם מ'מעריב' מדווח, כי הברית הזאת יצאה באופן רשמי לדרכה לאחר שהתברר כי ליברמן זוכה בבית המשפט והובהר כי הוא חוזר למרכז העניינים הפוליטי. בשונה מהברית בין הבית היהודי ויש עתיד, שקיימת בעיקר בין ראשי המפלגות, במקרה הזה מדובר על שיתוף פעולה הדוק ועל סיכומים שמתקיימים בין חברי הכנסת השונים של שתי המפלגות וגם בין יושבי הראש.

"יש בינינו השקפות מאוד דומות, בעיקר בענייני דת ומדינה שהם הנושאים המרכזיים כרגע", אמר בכיר ב'יש עתיד' ל'מעריב'. מי שלא ראה את חברי יש עתיד מגינים בחירוף נפש על ליברמן מפני מתקפות הח"כים משמאל במהלך השבעתו לשר החוץ השבוע בכנסת, לא ראה ברית מהי. גם תדירות הפגישות בין ליברמן ובין לפיד ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח (בנפרד), הפכה לגבוהה במיוחד לאחרונה.

רשימת שיתופי הפעולה המתוכננים בין שתי המפלגות היא ארוכה - והראשון שבהם הוא נושא גיוס החרדים.

שלח וח"כ דודו רותם, נציגי המפלגות בוועדת שקד, מתואמים ביניהם באופן מלא, כולל בנושא הסנקציות הפליליות.

חוק המשילות הוא הפרויקט הבא של שתי המפלגות, שמתכוונות להובילו במשותף. את עקרונות החוק המתגבש סיכמו באופן ישיר ליברמן ושלח בפגישות שערכו ביניהם. על הביצוע עצמו אחראים רותם וח"כ רונן הופמן.

לפי הדיווח, נושאים נוספים שכבר נמצאים בקנה הם ברית הזוגיות ותחבורה ציבורית בשבת. גם שם מדברים בשתי המפלגות על הסכמות. אפילו בנושא המדיני רואים ביש עתיד את ישראל ביתנו כקרובה אליהם בהרבה לעומת הבית היהודי. "בממשלה הקודמת ליברמן היה הסמן הימני", אומר בכיר ביש עתיד, "אבל עכשיו הוא מגיע למשרד החוץ בצורה שונה, כאשר הבית היהודי הם אלו שנחשבים לסמן הימני בממשלה".

התיאום בין שתי המפלגות הוא כה גדול, עד כי הושג סיכום ביניהן כי במידה ונתניהו יביא בכוח את מינויו של ח"כ צחי הנגבי ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, נציגי ישראל ביתנו בוועדת הכנסת לא יצביעו בעד המינוי.

ביש עתיד בחרו שלא להכחיש את הדברים. שלח אמר בתגובה ל'מעריב': "בחצי השנה האחרונה, בעיקר כתוצאה מעבודה משותפת בוועדת חוץ וביטחון, נוצרו ביני לבין איווט יחסי עבודה ואמון טובים, שמתחברים לשותפות אינטרסים בתחומים רבים, הן בדת ומדינה והן בעבודת הקואליציה".
יש עתיד ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עפר שלח יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד