א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

דושינסקיא נגד הפשקווילים: "יש לנו ראב"ד וגאב"ד"

האדמו"ר הדף פשקווילים על הקשר הרעוע בין 'העדה' לחסידות • ומדוע הגיעו כמאה מחסידי תולדות אהרן לטיש שערך בליל שבת

האדמו"ר מדושינסקיא. צילום: ארכיון
האדמו"ר מדושינסקיא. צילום: ארכיון



האדמו"ר מדושינסקיא נשא השבת דברים חוצבים במהלך סעודה שלישית. "יש שאומרים שאין לנו שום דבר עם 'העדה החרדית'. ברוך ה' יש לנו ראש בית דין ויש לנו גאב"ד ובעזרת השם נמשיך עד לביאת משיח צדקינו".

דברים האדמו"ר נאמראו בעקבות פשקוויל שהופץ בערב שבת, ובו נכתב: "קהילת דושינסקיא תורידו את השם מהרי"ץ - אתם לא הולכים בדרכיו" - מה שהכעיס מאוד את ראשי הקהילה ובראשם האדמו"ר.

המתקפה על חסידות דושינסקיא באה על רקע המחלוקת בעדה החרדית, בעקבות מאבק הקברים במתחם גולובנציץ בבית שמש, ועל רקע הברית החדשה-ישנה בין תולדות אהרן ודושינסקיא, מאז המתקפה על האדמו"ר מתולדות אהרן בשבוע שעבר בשכונת ויליאמסבורג.

בליל שבת הגיע ראש ישיבת תולדות אהרן, הגאון רבי משה קאהן, ועמו כ-100 חסידים (האדמו"ר עצמו שהה בצפת מ.ו.) אל הטיש בדושנסקיא, כדי להביע בכך 'הכרת הטוב' על כך שהאדמו"ר עמד לצד האדמו"ר מתולדות אהרן, ואף הגיע ביום חמישי האחרון לקבל את פניו בנתב"ג.

האדמו"ר מדושינסקיא אמר דברי חיזוק נלהבים בעת קבלת הפנים בנתב"ג, קרא לו להמשיך בעבודת הקודש, ולא לחוש מפני המלעיגים. גם הגאון רבי חיים יוסף בלויא, דומ"ץ בקהל דושינסקיא, האריך במעמד קבלת בפנים בשבח עבודת הקודש של האדמו"ר מתולדות אהרן וביופיה והדרה של הקהילה.
דושינסקיא שבת חסידים תולדות אהרן טיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד