כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השר יעקב פרי: "נתעקש על חובת גיוס"

שר המדע יעקב פרי ב'שבתרבות': "בנושא המדיני פעורה תהום אדירה בינינו לבין הבית היהודי. במוקדם או במאוחר הקרע הזה יעלה"

פרי. צילום: פלאש 90
פרי. צילום: פלאש 90



האם המאבקים המתחדשים שוב ושוב בין הבית היהודי ויש עתיד צפויים לשנות את פני הממשלה?

שר המדע יעקב פרי, העריך הבוקר (שבת) במסגרת 'שבתרבות' בתל אביב, כי אכן חילוקי הדעות בין המפלגות הללו יפלגו את הממשלה, והן אף עשויות ליצור קרע בלתי ניתן לאיחוי.

"בנושא המדיני והמשא ומתן עם הפלסטינים, פעורה תהום אדירה בינינו לבין הבית היהודי. במוקדם או במאוחר הקרע הזה יעלה גם על שולחן הממשלה, ואז אחת המפלגות תצטרך לנטוש את שולחן הממשלה", אמר פרי.

פרי הפתיע במיוחד כשהתייחס לנושא גיוס החרדים כנושא משמעותי: "יש עתיד לא תאפשר חוק גיוס לחרדים ללא חובת גיוס. הניסיון של איילת שקד להוציא את חובת הגיוס מהחוק, ולהחליפה בתמריצים כלכליים שליליים שאינם אפקטיביים – ירוקן את החוק שאושר בממשלה", קבע פרי, וציין כי הוא "חושש שהבית היהודי תנסה לחורר את החוק".

"אנחנו נמצאים בישורת האחרונה, אנו מקווים שהחוק יגיע להצבעה בסוף נובמבר, יש עתיד לא תסכים להסרה של חובת הגיוס, לא ייתכן שעל הציבור החילוני תחול חובת גיוס ועל המגזר החרדי היא לא תחול".

בנושא הבנייה בהתנחלויות, התייחס פרי לשר השיכון אורי אריאל: "והמהלך הפזיז שלו בנושא הבנייה בהתנחלויות מחבל וחיבל באינטרס הישראלי, בטיימינג הרגיש ביותר של ישראל – מול ארה"ב, אירופה והפלסטינים. מדובר בחבלה אמיתית בצומת הכי רגישה של ישראל".
יש עתיד הבית היהודי מתיחות יעקב פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד