י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאבק במופעי השחץ: הנפילה של המודיע

בעיתון האגודאי ניסו 'לעקוץ' את תומכי ליאון - ללא הצלחה • והאם יהדות התורה תוותר על תיק החינוך בבירה?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ישיבת סיעה מעניינת נרשמה הערב (א) בירושלים, כאשר משתתפיה, כל סיעת 'יהדות התורה' – כולל הפלג החסידי, שלומי אמונים, גור וגם ...'דגל התורה'.

בשיחה עם אחד ממשתתפי האסיפה הוא מספר כי "כל המשתתפים הביעו תרעומת קשה על כך שעיריית ירושלים תומכת במופעי שחץ על חומות העיר העתיקה".

קדמה לאסיפה ידיעה מכינה שפורסמה ביומונים השונים. מעניין היה לראות את הניסוח שהופיע ב'המודיע':

"חברי סיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים יתכנסו היום לישיבת חרום מיוחדת, וידונו בדרכים להביא לכך שיופסקו מיידית מופעי השחץ והכיעור המתקיימים בימים אלה על חומות ירושלים העתיקה, בדרך אל שריד בית מקדשנו ותפארתנו, הכותל המערבי, ממנו לא זזה שכינה מעולם ואליו מגיעים המוני עם ישראל להעתיר בדבר ישועה ורחמים".

עד כאן, תיאור הבעיה, משותף לכל פלגי היהדות החרדית. מכאן, לחלק הפוליטי.

"כפי שפורסם, המופעים הללו אושרו בקדנציה הקודמת על ידי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י)", הייתה ההדגשה הראשונה, שניסתה לכוון במרומז לזהותו של היו"ר של הרשות, משה ליאון, מי שנתמך על ידי שלומי אמונים ודגל התורה לתפקיד ראש עיר.

בשיחה עם אחד מהגורמים החרדיים שתמכו בליאון, הוא מציין כי "המודיע 'נפל', שכן ליאון עזב את התפקיד כחודש ומחצה לפני שאושרו המופעים הנ"ל".

"בנוסף", הוא מציין, "האישור בהרל"י הינו אישור ראשוני בלבד, כאשר ממנו עובר הנושא לאישור 'אריאל', חברה הנמצאת בבעלות ראש העיר הנוכחי, ניר ברקת, ורק שם עולים לדיון הפרטים השונים של המופע. הרל"י מאשרת בכלליות בלבד, מבלי לרדת לפרטי השחץ", דברי אותו גורם.

לשאלתי, איך מתמודד נציג גור ויצמן עם העובדה שהחסידות 'שלו' היא זו שתמכה במינוי ברקת, הוא משיב כי "המעניין הוא שכל הנציגים, ללא יוצא מן הכלל, משתתפים בזעזוע העמוק של כולנו, כולנו יחד חושבים איך לפתור את הבעיה, משתדלים שלא להעלות את משקעי העבר לדיון. הייתה היום אסיפה עניינית, שפוזרה באמצע הדיון, נמשיך אותה בע"ה בימים הקרובים".

באשר למו"מ הקואליציוני הוא מעדכן כי נכון לעכשיו הסיעה מאוחדת, וכי כולם נחושים שלא להיכנס לקואליציה בלי לקבל את תיק החינוך.
ירושלים ברקת קואליציה מופע תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד