י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כשרות ללא פשרות: הרבנות בסדרת מאבקים בזייפנים

הכשר הקשור למהרא"ש מיבנאל הוכרז כנטול סמכות, זייפן תעודות נלכד בירושלים וטחינה מזויפת נתפסה במחסום

כשרות ללא פשרות: הרבנות בסדרת מאבקים בזייפנים

קומבינה שיווקית שהסתיימה בזיוף תעודת כשרות, גרמה לשלילת תעודת הכשרות המקורית: בשנים האחרונות נפוצה התופעה של הזמנת אוכל באמצעות האינטרנט באתרים ייעודיים. לפני מספר ימים, קיבלה הרבנות בירושלים פנייה מצרכן, אשר הבחין כי מספר מסעדות המוצגות באתר ככשרות בהשגחת רבנות ירושלים, מחזיקות באותו מספר טלפון - אך שוכנות בכתובות שונות.

בדיקה זריזה גילתה, כי כמה מאותן מסעדות אינן קיימות כלל בכתובות המוצגות באינטרנט. בנקודה זו, צורפה לבדיקה היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות.

התברר, כי כל המסעדות משויכות למעשה לעסק אחד, אשר מטעמים שיווקיים מציג עצמו כמספר מסעדות באתר האינטרנט - המופעלים על ידי חברות נפרדות. לעסק המקורי תעודת הכשר אחת בלבד, ואילו העסקים הנוספים אינם קיימים כלל.

הרבנות הראשית פנתה לאתר האינטרנט, כדי לברר האם הוצגו בפני האתר תעודות הכשר מטעם העסקים, והתברר כי בעל העסק זייף את התעודה המקורית שקיבל, והדביק עליה בניגוד לחוק את שמותיהן של המסעדות ה'פיקטיביות'. בסיום הבירור נשללה מבעל העסק הזייפן גם התעודה המקורית.

העסקים בירושלים שאינם מחזיקים תעודת כשרות, הקשורים לפרשה זו: מקס בייגל - מרחוב כנפי נשרים 24 (העסק לא קיים); בר סלט בריא - מרחוב כנפי נשרים 15 (העסק לא קיים); ניחוח קפה - מרחוב המרפא 8 ירושלים.

בתוך כך, בביקורת שנערכה על ידי מפקח היחידה הארצית ביבנאל, נתפס בעל העסק 'אטליז ברסלב' בעיר, כשהוא מציג את העסק ככשר - ללא תעודת הכשר מטעם רבנות מקומית מוסמכת. תחת זאת, הציג בעל העסק השגחה מטעם גוף המכונה "בית הוראה יבנאל". מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בגוף כשרות המקושר למהרא"ש מיבנאל.

"הרינו להודיע כי הגוף הנ"ל אינו מוסמך לתת תעודת הכשר בהתאם לחוק. ידע הציבור וייזהר". מתריע אגף הכשרות הארצי של הרבנות הראשית.

האגף גם מתריע, כי לאחרונה נעשה ניסיון להחדיר לישראל טחינה בכשרות מזויפת, תחת המותג 'יונת השלום' מתוצרת פלסטינית. המוצר נתפס בניסיון להעבירו במחסום צה"ל.

"על מנת להסיר ספק, אנו מפרסמים כי מוצר זה אינו נמצא תחת ההשגחה של הרבנות לכשרות ארצית. מחוג חת"ם סופר בני ברק נמסר כי גם חותמת הכשרות שלו, המודפסת על האריזה, הינה מזויפת".
בד''צ זיוף יבנאל תעודה הכשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד