כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קוויבק: היהודים והמוסלמים במאבק שחיטה משותף

שר החקלאות המקומי מתכנן להטיל פיקוח על משחטות יהודיות ומוסלמיות • עסקנים: "רוח אנטישמית בממשל"

משחטה. צילום אילוסטרציה
משחטה. צילום אילוסטרציה

ידיעה שפורסמה בסוף השבוע בתחנת רדיו מקומית בקוויבק - CJAD, ולפיה שר החקלאות של הפרובינציה, פרנסוואה ג'נדרון, שוקל להחמיר את התקנות העוסקות בפיקוח על בשר חלאל וכשר, בשל בעיות היגיינה ופגיעה בחיות בדפוסי שחיטה מסורתיים הנהוגים על ידי מוסלמים ויהודים בהתאמה, עוררה דאגה עמוקה בקהילה היהודית המקומית.

לדברי עסקנים חרדיים מקומיים, רוח אנטישמית נושבת לאחרונה בממשל. זאת לאחר שרק לפני שבוע קראה טניה לונגפרה, מועמדת של מפלגת השלטון הבדלנית בקוויבק, להסיר את המילה 'יהודי' מבית החולים היהודי במונטריאול, ולאסור את מנהג ברית המילה לבנים.

לפני שבועיים הוגשה לאישור הצעת חוק שתאסור לבישת כיפה או גלביה במקומות ציבוריים, וכאמור, בסוף השבוע שעבר החליט שר החקלאות 'להתלבש' על המשחטות, ולהקשיח עמדות.

לקול הזעקה שהקימו אוכלי בשר החלאל המוסלמים, הסביר שר החקלאות כי למשרדו הגיעו לאחרונה תלונות רבות של ארגוני צער בעלי חיים ושל פקחי בריאות שטענו לליקויים קשים בהיגיינה במשחטות.

ג'ונתן קליס, האחראי על הקשר עם ממשלת קוויבק מטעם השדולה היהודית, מסר לקנדיין ג'ואיש ניוז, כי הצהרת הכוונות של שר החקלאות אינה מתייחסת במכוון לשחיטה היהודית, אלא להיבטים מסוימים של השחיטה המוסלמית (חלאל). לדבריו, שר החקלאות הגיב על תלונות רבות שהתקבלו על דרך השחיטה של בעלי חיים במהלך חג עיד אל-אדחה בחודש שעבר.
ערבים שחיטה פיקוח קוויבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד