כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרנסואה הולנד: "לא נקבל לעולם איראן גרעינית"

הנשיא הצרפתי במופע הזדהות עם ישראל • "קבענו דרישות סף והן תישארנה, איראן תצטרך לוותר לעד על נשק גרעיני"

נתניהו והולנד. צילום: פלאש 90
נתניהו והולנד. צילום: פלאש 90

מאז ימות שארל דה גול והקמת הכור הגרעיני בנחל שורק דומה כי לא שררה ידידות מופלאה כזו בין ממשלת ישראל ומקבילתה מצרפת. ביקורו של הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד בישראל, והצהרות התמיכה החד משמעיות שהשמיע נגד פיתוח הגרעין האיראני - סיפקו רוח גבית חזקה מאוד לנתניהו, הלוחם הגדול בתכנית הגרעין החומייניסטית.

"זאת עסקה גרועה ומסוכנת. אני מודה לך אדוני הנשיא שנקטת באופן אישי עמדה תקיפה ובלתי מעורערת, אבל אני מודאג שמא העסקה הזאת תתבצע במחי יד", הודה ראש הממשלה הישראלי להולנד. "הסנקציות ייעלמו ובתמורה לכך איראן לא תיתן דבר. תראו כמה האיראנים להוטים לחתום על העסקה. הם יודעים, וכולם יודעים - שזה מאפשר להם להמשיך בהעשרה. אני לא יכול לשבת מהצד ולהתעלם מהתפתחות שתסכן את עתידה של ארצי ולא להגן על עתיד בני עמי. חובתי לפעול בכל דרך אפשרית להגן על העם היהודי", אמר נתניהו.

"לא נקבל לעולם שאיראן תחזיק בנשק גרעיני, מכיוון שזהו איום עבור בטחונם של ישראל והעולם כולו. אנחנו מחפשים ורוצים הסכם משום שאנו סבורים שהדיפלומטיה עדיפה על הדרכים האחרות. אבל הסכם שכזה יהיה אפשרי אך ורק אם איראן תוותר לעד על הנשק הגרעיני", הצהיר הולנד מיד עם נחיתתו בישראל, ולא הסתפק בכך.

"נושא השלום והביטחון הוא מרכזי - גם כשאני מגיע למדינות ערב הם מדברים איתי על שלום וביטחון. מו"מ תמיד עדיף על שימוש בכוח, המטרה היא שאיראן תוותר לתמיד על נשק גרעיני. אנחנו מתנגדים להפצה גרעינית. באיראן ישנו רצון להעשיר אורניום, אבל אנחנו קבענו דרישות סף והן תישארנה. צרפת רוצה הסכם רציני ומשמעותי ואנו נמשיך בלחץ. אם הסנקציות לא היו חזקות - איראן לא הייתה משתמשת במילים שבהן השתמשה בשבועות האחרונים", הוסיף מאוחר יותר.

במקביל, יעקב עמידרור, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי, הצהיר הערב בראיון כי ישראל ערוכה ומוכנה להגן על עצמה ולתקוף באיראן. "איננו מבלפים. אנחנו מאוד רציניים, ומכינים את עצמנו לאפשרות שניאלץ להגן על עצמנו", הודיע.
נתניהו איראן ישראל הולנד עמידרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד