ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המדריך למתארח: יצחק מאיר באלבום אולפן ראשון

אחרי שלושה אלבומי שבת, יצחק מאיר עצמו מגיש אלבום חסידי בהגיה ציונית, ואהרון רזאל מצטרף לדואט • האזינו

המדריך למתארח: יצחק מאיר באלבום אולפן ראשון

יצחק מאיר (32), המוכר לכולנו מטרילוגיית אלבומי השבת שהוציא, ואשר נמכרו עד היום בעשרות אלפי עותקים, יוצא לדרך חדשה ומוציא אלבום שלם, רובו ככולו, לחנים ומנגינות פרי יצירתו.

מילות השירים באלבום לקוחות מן המקורות, ומבוססות על מפגשי הלימוד שעורך יצחק מאיר בירושלים בשנים האחרונות. "מנגינות חדשות לתורה עתיקה", כלשונו.

מאיר מספר: "מידי שבוע אנו נפגשים ללמוד תורה. פעמים לומדים מתורתו של הבעש"ט בעצמו, ופעמים לומדים ממנו דרך ממשיכי דרכו - המגיד ממעזריטש והאדמו"ר הזקן, רבי נחמן מברסלב ועוד. קרה ואותן מימרות הצדיקים, באו ועמדו מולי לא רק כאות כתובה, אלא הגיעו מלוות במנגינה. כשקולמוס הלב וקולמוס הנפש חוברים זה לזה, כשהתורה באה כשירה, הכול מחלחל עמוק יותר". האלבום החדש, הוא מאותן תורות ומנגינות.

תהי ידך



ולתקן



ואכן בפרויקט ניתן לשמוע הלחנות לתורה של הבעש"ט וגם מנגינה למאמר מתוך פרק ב' בספר התניא.

"המדריך למתארח" כך נקרא האלבום, ומאיר מסביר את השם הייחודי: "כל התורות אותן בחרתי להלחין מעירות בשומען את ההכרה בהיותו אורח כאן בעולם. אורח שמארח בתוכו כוחות ותעצומת, אורח שלמרבה הפלא מצווה לארח כביכול את מי שהנך בעצם אורח שלו".

ואפרופו אורח. אל השיר "והיה כנגן המנגן ותהי עליו רוח ה'" מצטרף ליצחק גם אהרון רזאל לדואט סוחף.

את האלבום משדרג שיר של הרב הלל פלאי למילותיו האחרונות של הרב נריה זצ"ל: "תנו לי קדושת ארץ ישראל. תנו לי קדושת אהבת ישראל".

את האלבום חותמת רצועת בונוס. מנגינה של הרב שלמה קרליבך לברכה - אחריתא של שבע ברכות לחתן וכלה.

על העיבוד המוזיקאלי המחבר בן ישן לחדש, בן חסידי למזרחי, ועושה שימוש גם בכלים אתניים כמו עוד, סנטור, חליל בנסורי ועוד, אמון המעבד המוערך ערן קליין.
עיבוד שירים פלאי יצחק מאיר שבע ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד