כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הפתעה: הגר"ד לאו יאפשר את 'היתר המכירה'

הגר"ד לאו יאפשר 'היתר מכירה' בשמיטה • קודם לבחירתו, הבטיח כי לא יתמוך בהיתר • גורם בכיר: "הוא לא חזר בו, המטרה שונה"

הרב דוד לאו
הרב דוד לאו



הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, יאפשר את הסדר "היתר מכירה" בשנת השמיטה שתחול בשנה הבאה - כך מדווח הבוקר (ב) יהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום'.

על פי "היתר מכירה", החקלאים מוכרים באופן רשמי את שטחיי הגידול שלהם לגויים - וכך יכולים להמשיך ולעבוד את האדמה גם בשנת השמיטה.

בשנת השמיטה הקודמת, שחלה בתשס"ז, אסרה הרבנות את ביצוע ההיתר, והחקלאים נדרשו לייבא פירות וירקות מחו"ל.

סוגית "היתר מכירה" עומדת במוקד מחלוקת ארוכת שנים בין הרבנים החרדים לבין הרבנים הדתיים-לאומיים. במערכת הבחירות האחרונה לרבנות הראשית, נחשב הרב לאו לנציג הרבנים החרדיי, אולם כעת נראה כי פניו לשיתוף פעולה כולל ולהחלת שיטות הלכתיות נוספות.

לפניית 'בחדרי חרדים', מסרבים בסביבת הרב לאו להתייחס לדברים.

יחד עם זה, בשיחה עם גורם חרדי בכיר שהיה שותף לתמיכה ברב לאו בבחירות לרבנות הראשית, ואשר עשה זאת על סמך הידיעה הברורה כי הרב לאו לא יתמוך בהיתר המכירה, הוא מנסה להסביר מהם מניעיו של הרב לאו באמרו את הדברים הנ"ל לתקשורת החילונית.

"כידוע לכל, בשמיטה הקודמת חייב בג"ץ את הרבנות לבצע היתר מכירה, למעוניינים בכך. לרב לאו אין שום עניין או רצון להגיע לחיוב של הבג"ץ בנושא ולכן החליט להקים ועדה, שבה יהיה כל אחד אחראי לתחום אחר, כאשר לכל אחראי יהיו כמה עובדים מתחתיו, באופן כזה שייווצר תיאום מלא מול משרד החקלאות".

"מטרת הוועדה היא להסביר לחקלאים את המשמעות של שמיטה, ולמה כדאי לשמור עליה. מדובר בפרויקט מורכב, יש לתכננו מראש זמן רב, אבל הרעיון הוא שברגע שתהיה היערכות נכונה ובזמן, יהיה קל יותר לשכנע מה שיותר חקלאים לשמור שמיטה אמיתית, עם אוצר בית דין וכד'".
הרב דוד לאו היתר מכירה שנת השמיטה סוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד