ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

צפו: קרן השביעית במוקד ה'קונוונשן' ה-91 של אגו"י

מאות השתתפו בוועידה הארצית ה-91 של אגודת ישראל באמריקה • בין אורחי הכבוד: ראש ישיבת מיר והגר"מ מנדלזון • תיעוד

צפו: קרן השביעית במוקד ה'קונוונשן' ה-91 של אגו"י



מאות אנשים ובראשם גדולי הרבנים, אדמו"רים, אנשי עסקים ופוליטיקאים, התכנסו בסוף השבוע האחרון במלון הילטון המפואר שבניו ג'רזי, לוועידה השנתית ה-91 של אגודת ישראל באמריקה. המשתתפים התארחו במלון לסוף שבוע ארוך - החל משעות הצהריים של יום חמישי ועד יום ראשון בבוקר.

במסגרת הוועידה נדונו נושאים בוערים העומדים על הפרק, וביניהם הגידול באוכלוסיה ופגעי הטכנולוגיה, ובנוסף, התקיימו דיונים, סימפוזיונים וסדנאות שונות בנושאי פרנסה, שידוכים, תמיכה פיננסית של מוסדות תורה וחסד ועוד.

ביום חמישי בלילה נערך הפאנל הראשון אשר עסק בנושא חינוך, תחת הכותרת "כיצד נבטיח עתיד טוב לילדינו?" מאות האזינו לרב אברומי הירש שפתח את הפאנל, בהשתתפות ראש ישיבת מיר בפלטבוש הרב אליהו ברודני, ראש ישיבת דרכי תורה - ברוקאווי הרב יעקב בנדר, והמשגיח הרוחני בישיבת בית מדרש עליון - לייקווד הרב מתתיהו סלומון. הרבנים דנו בנושא בהרחבה והתמקדו בשאלה כיצד להתחבר לנוער בדורנו, באופן שיבטיח את ההמשכיות של כלל ישראל בדרך ישראל סבא.

גאב"ד קוממיות, הגאון רבי משה מנדלזון, השתתף בוועידה בשליחות 'קרן השביעית' ונשא את משאו המרכזי בשעת רעווא דרעווין באוזני מאות המשתתפים. במשך שעה ארוכה סיפר על ההיערכות של 'קרן השביעית' ועל הסוגיות האקטואליות וההלכתיות המובאות לפתחי נשיא 'קרן השביעית' הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון, גאב"ד קוממיות ירושלים.

במוצאי שבת צוין זכרו של הגר"ע יוסף זצ"ל על ידי הגאון רבי יוסף הררי רפול, ראש ישיבת עטרת התורה וחבר מועצת גדולי התורה, וגם הוצגה נקודת מבט של עולם התורה בישראל תחת הכותרת "המתקפה חסרת תקדים על הציבור החרדי בארץ ישראל", על ידי ראש ישיבת מיר בירושלים, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל.

צילומים: Adelman Images, Hillel Engel









































































אגודת ישראל ארה''ב אסיפה קונוונשן גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד