י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ירושלים: חינוך חרדי לש"ס, קרע ביהדות התורה

ש"ס חתמה על הסכם עם ברקת וזכתה בתיק החינוך • ב'דגל' מאיימים: לפיצול פנימי יהיו השלכות רוחביות בכל הארץ

ירושלים: חינוך חרדי לש"ס, קרע ביהדות התורה

המשא ומתן המתיש להקמת הקואליציה העירונית בירושלים מתקרב לסיומו, והיום (ב) רשמה סיעת ש"ס הישג נאה על חשבון אחותה הגדולה יהדות התורה, וקיבלה מידיו של ראש העיר ניר ברקת את תיק החינוך החרדי.

אמש ישב צוות המו"מ של ברקת מול נציגי יהדות התורה - יעקב אשר, מאיר פרוש, אורי מקלב וחנוך זייברט, במטרה לסגור עמם הסכם. ברקת הציע ליהדות התורה בין השאר את תיק החינוך החרדי, אולם ההצעה כפי שהיא נדחתה על ידי נציגי דגל התורה.

כאמור, בשעות הצהריים חתמו נציגי ש"ס על הסכם קואליציוני עם ברקת, תוך שהם זוכים מן ההפקר בתיק החינוך החרדי.

ומה מסבירים ביהדות התורה?

לדברי גורם במפלגה: "לקומבינה הזו אנחנו לא מוכנים", לדבריו, גם ש"ס כבר הסכימה שתיק חינוך חרדי ילך ליהדות התורה, אלא שברקת דרש שהוא יהיה זה שיחליט מי יקבל את התיק - בדגש על יוסי דייטש, "לכך לא הסכמנו, שהוא יתערב בעניינים הפנימיים של יהדות התורה?"

אבל זו לא הטענה היחידה של יהדות התורה. "לקחו לנו את התרבות התורנית, הועדה המחוזית ואת מחלקת ח"ן חרדי. מהועדה לתכנון ובניה לקחו את תיק מסירת עבודות בעקבות חוות דעת משפטית שקיבל ברקת. לקחו את ועדת ההקצבות לטובת התעוררות החילונית - וראוי לזכור שזה כולל גם כסף לת"תים, הנחות בארנןנה והקצבות לבתי כנסת, הגשנו הצעות לתיקון, ובין השאר לפצל לתקציבים חרדים וכלליים, אבל עד לרגע זה לא קיבלנו תשובות על ההצעות הללו".

והטענות עוסקות גם בנושאים עקרוניים מלבד תיקים. "בעקבות מופעי השחץ בעיר העתיקה דרשנו התיייבות חד משמעית לעתיד שדבר כזה לא יחזור על עצמו - ועד לרגע זה לא קיבלנו".

ומה יהיה מכאן ואילך?

גורמים ביהדות התורה מדברים על אפשרות בה חלקים מהמפלגה יצטרפו לקואליציה. אך גורם בכיר ב'דגל התורה' מסייג: "אולי נציג אחד ששייך לפלג חסידי מסוים יחבור לקואליציה ולא מעבר לכך, אני לא מאמין שבעלזא תחבור לקומבינה כזו, ובטח לא שלומי אמונים". אם בכל זאת זה יקרה, "יהיו לזה השלכות רוחביות על הרבה מאוד ערים בארץ".

גם סיעת 'עץ' חתמה על סיכום עם ברקת, לפיו יקבל נציג הסיעה במועצה חיים אפשטיין את תיק התרבות התורנית ומחלקת ח"ן חרדי. כראש לשכתו יכהן סגן עורך הפלס ישעיהו ויין.
שס הסכם קואליציה ברקת חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד