י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ח"כ מזרחי לחוטובלי: "אכפו את חוק 0% אלכוהול"

אור ירוק: "על המדינה לדאוג שלמשטרה יהיו הכלים המתאימים בכדי לאכוף את החוק ולבנות מערך הסברה לקהל היעד ולקבוע יעדי אכיפה מסודרים"

ח"כ מזרחי לחוטובלי: "אכפו את חוק 0% אלכוהול"

חבר הכנסת משה מזרחי ממפלגת העבודה, נשא לאחרונה נאום מיוחד בישיבת הכנסת, לרגל יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים. בנאומו, טען חבר הכנסת כי החוק הקובע כי אסור על נהגים צעירים לשתות אלכוהול ולעלות לאחר מכן על ההגה, אינו נאכף.

חבר הכנסת מזרחי ציין לטובה את פעילות המשטרה כנגד תופעת הנהיגה בשכרות אך באותה נשימה טען כי חוק 0% אלכוהול עדיין לא נאכף כראוי. האבסורד, ציין מזרחי, הוא כי הסיבה לאי האכיפה היא טכנית בלבד ונובעת מכך שאין בידי המשטרה את הכלי שמסוגל למדוד בנשיפה האם הצעיר שתה בכמות קטנה או לא שתה כלל: "הכנסת הזאת, ב- 2010, הוציאה חוק שנוגע לאפס אחוזי אלכוהול לנהגים בסיכון שזה נהג חדש, נהג צעיר ונהגי רכב ציבורי. בעיה טכנולוגית – שנתיים לפתור איזה ינשופון או ינשוף או חרדון שיודע למדוד את הרמה של הדבר הזה? לא יכול להיות ולא מתקבל על הדעת".

ח"כ מזרחי הוסיף, כי על המשטרה ומשרד התחבורה לפתור בעיה זו בהקדם בכדי להפחית את מספר ההרוגים הצעירים בתאונות דרכים: "אני קורא למשטרת ישראל להחזיר את היעד הזה למקומו ולדאוג שהטכנולוגיה הזאת, גברתי השרה, תיכנס כבר לתוקף ותיווצר אכיפה אינטנסיבית. העלו פה את סוגיית הצעירים שנהרגים בקלי קלות במקומותינו, שזה אסון".

עמותת "אור ירוק": "נהג צעיר הוא נהג לא מנוסה ולכן הוא רגיש יותר להשפעות האלכוהול, מה גם שצעירים נוטים לשתות אלכוהול בכמויות גדולות יותר בגיל זה. על המדינה לדאוג לכך שלמשטרה יהיו הכלים המתאימים בכדי לאכוף את החוק ובמקביל לבנות מערך הסברה לקהל היעד ולקבוע יעדי אכיפה מסודרים".
אור ירוק נהגים שיכורים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד