כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זק"א בפיליפינים: "יש פה תוהו ובוהו מוחלט"

משלחת זק"א טסה לאיי מנפסקו, שנפגעו קשות מהסופה • ראש המשלחת: "לא נותר מבנה אחד שלא נהרס - המקום נראה כאי רפאים"

זק"א בפיליפינים
זק"א בפיליפינים



גם ארגון זק"א מתגייס למאמץ הבינלאומי. וכוח חילוץ יצא לפיליפינים.

משלחת המורכבת ממתנדבים מישראל ומארה"ב בפיקודו של מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, יצאו ביום חמישי לפיליפינים. בין חברי המשלחת פרמדיקים וחובשים בכירים ומתנדבים בעלי נסיון רב בסיוע באירועי אסון רבים ברחבי העולם. המשלחת לקחה איתה ציוד רב, ציוד רפואי ועזרה ראשונה, ציוד חילוץ, ציוד לטיפול בגופות כמו גם מזון רב.

חברת 'אל-על' סייעה בהטסת הציוד ללא תמורה. לפני צאתם נפגשו חברי המשלחת עם שגריר פיליפינים בישראל מר ג'נרוסו, די.ג'י. קאלונג שהביע הערכה רבה על הסיוע של ארגון זק"א.

המתנדבים נחתו ביום שישי, ובשבת שהו במנילה. במוצאי שבת יצאה המשלחת לאיים מוכי האסון כשהם מלווים בשליח של חב"ד ומתנדבים נוספים תושבי המקום שהצטרפו למשלחת החילוץ של זק"א.

המשלחת הגיעה לאיי 'מנפסקו', אחד האיים שנפגעו קשות באסון, העיירה במקום נחרבה כמעט לחלוטין, השריף של האי קיבל את חברי המשלחת. מתי גולדשטיין מפקד המשלחת סיפר כי "לא נותר מבנה אחד שלא נהרס או נפגע באופן משמעותי, המקום נראה כעיר רפאים, תוהו ובוהו מוחלט. מספר הנפגעים הוא אדיר, יש המון מתים בכל מקום וההרס עצום".

חברי המשלחת בסיוע מקומיים, אלתרו במקום 'תחנת ריכוז חללים' אליו רוכזו החללים הרבים שחולצו מתוך ההריסות, בהוראת השריף נחפר במקום קבר אחים שבו נקברו 300-500 חללים.

לפי הערכות, הטייפון 'הייאן 'הוא ההרסני ביותר שפגע בפיליפינים מאז תחילת התיעוד של סופות טרופיות בדרום־מזרח אסיה. הוא הביא עמו רוחות בעוצמה של 235 קמ"ש ומשבים של עד 275 קמ"ש, גלים בגובה של 15 מטרים, כמוהם נראו רק בצונאמי בשנת 2004, ולפחות 400 מ"מ של גשם. לפחות עשרת אלפים בני אדם נהרגו, רובם באזור טקלובן. מאות עדיין נעדרים ומאות אלפים כ-630,000 לפי הרשויות נעקרו מבתיהם.

חברי משלחת החילוץ של זק"א, ימשיכו בתיאום עם גורמי החירום והחילוץ במקום, את דרכם לאיים נוספים שהוכו ונפגעו באסון הקשה.

בית החולים הישראלי ממשיך לפעול

גם משלחת צה"ל לפיליפינים ממשיכה לפעול באזור האסון על מנת לסייע לקהילה המקומית.

היום פעלו כוחות פיקוד העורף באתר המשמש כמאגר מים של חמישה כפרים באי סיבו. מטרתם הייתה להשמיש את המאגר ולאפשר אגירת מי גשמים עד לשיקום תשתית החשמל באי. מטרה זו הושלמה וכעת יכולים חמשת אלפים תושבי הכפרים להשתמש במים זורמים באופן נגיש.

כמו כן נמשכו המאמצים של אנשי פיקוד העורף לשיקום בתי הספר באי סיבו. החיילים, שסייעו בשיפוץ אחד מבתי הספר, שבו אליו היום בעת פתיחת הלימודים מחדש לאחר שאלה הושבתו בעקבות הטייפון. החיילים התקבלו על ידי צוות המורים וכלל התלמידים בשמחה ובהבעת הערכה רבה לעבודתם.

בנוסף, היום טופלו בבית החולים 250 מטופלים מתוכם 92 ילדים ובוצעו 7 ניתוחים. מאז פתיחת בית החולים ועד עכשיו טופלו 960 מטופלים מתוכם 324 ילדים ובוצעו 18 ניתוחים.



















פיליפינים סופה טייפון הצלה חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד