כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב אברג'ל: "רק הרב יצחק יכול להחליף את הגר"ע"

הרב יורם אברג'ל - על ההנהגה הספרדית: "אין מי שיכול לקום ולהציג את עצמו כממלא מקום הגר"ע" • "רק הרב יצחק ראוי להנהגה"

הרב אברג'ל. צילום: אבי פלאח
הרב אברג'ל. צילום: אבי פלאח

בצל המעצר של הרב יורם אברג'ל, הרב מייחד מחמאות לראשון לציון הגר"י יוסף.

הערב (שני), אמר הרב יורם אברג'ל על ההנהגה הרוחנית הקיימת: "איו איש יכול לקום ולומר שהוא ממשיך דרכו של מרן עובדיה יוסף זצ"ל, ואין ספק שהמתאים מכולם הוא בנו, הרב יצחק יוסף שליט"א, הראשון לציון.

"אין לדבר כיום על ממשיך דרכו של מרן, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, לאחר הסתלקותו. כל אמירה כזאת על ממשיך דרכו, גורעת מערכו של מרן, שכן בדורות האחרונים לא קם עוד איש מופת כמותו.

"יש להעתיק את הנהגותיו ואת פסקי ההלכה שלו", אומר הרב, "להאיר פנים לכל אדם ולהרעיף אהבה לכל אדם באשר הוא. בימים קשים אלה העוברים על עם ישראל יש להשפיע על העם בכלים העומדים לרשותנו: ריבוי כוללים, כפי שאהב מרן, לימוד תורה הלכה ומוסר".

הרב אברגל הוסיף עם זאת, כי בכל הקשור להנהגות ולפסקי ההלכה המתאים ביותר להמשיך את דרכו הוא "הבן היחיד והמיוחד, הרב יצחק יוסף, אין כמוהו הבקיא בספרי אביו ובשאר הפוסקים ולוואי וכל עם ישראל ישאל את פיו של הראשון לציון, הצעיר הנבחר, בכל פסק ופסק וירבה נחת.

"מכיוון שמרן היה איש ענק, לא יכול יחיד להגיד דבר וחצי דבר, אלא יש לחלק את המלאכה בין המתאימים ללא פרסומים וללא רשמיות. כמו שאמרו חז"ל: לא המדרש העיקר אלא המעשה".
הרב יורם אברגל הרב יצחק יוסף ש''ס הראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד