י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שקד: "יש עתיד מוזמנים לפרוש - החרדים ייכנסו"

ח"כ איילת שקד תוקפת את יעקב פרי, שאמר כי מפלגתו לא תוותר על הסנקציות הפליליות, כולל במחיר פרישה מהממשלה: "שלא יאיים"

יעקב פרי. צילום: פלאש 90
יעקב פרי. צילום: פלאש 90

שאלת המרתן של הסנקציות הפליליות שקבעה 'ועדת פרי' בסנקציות כלכליות, עומדת במוקד ויכוח מר בין הבית היהודי לבין יש עתיד.

הבוקר, יומיים לאחר המתקפה של שר המדע יעקב פרי, במסגרת 'שבתרבות' בתל אביב, נגד הבית היהודי, סביב הנושא המדיני וסביב חוק גיוס, יצאה ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי, למתקפה חריפה משלה.

בשיחה עם העיתונאי זאב קם מ'מעריב' היא מגיבה על אמירתו של פרי, לפיה מפלגתו תלך עד הסוף בנושא הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס, כולל במחיר של פרישה מהקואליציה ואומרת: "אם השר פרי רוצה לפרוש מהממשלה הוא מוזמן לפרוש ממנה. החרדים ישמחו להיכנס במקום יש עתיד, כך שדבריו של פרי הם לא באמת איום".

שקד מאשימה גם כי פרי ומפלגתו נוהגים בכוחנות ובחוסר דמוקרטיה סביב חוק גיוס החרדים. "בניגוד לפרי, אני מאמינה בדמוקרטיה ולא בדיקטטורה של יש עתיד, שלא מאפשרת לוועדה בראשותי להכריע בנושא הסנקציות".

יחד עם זאת, שקד הבהירה בהמשך דבריה ל'מעריב', כי למרות הדברים, בכוונתה לנסות להגיע להסכמות עם שאר חברי הוועדה בנוגע לשאלת הסנקציות, ולגבש הסכמה סביב הסנקציות הכלכליות.

שקד הוסיפה כי תכבד את ההחלטות שתקבל הוועדה בהצבעות שייערכו בה. "אם לא נגיע להסכמה, נשאיר את ההכרעה בשאלת הסנקציות להצבעה בוועדה והרוב יקבע", אמרה. "אני מתכוונת להביא את זה להצבעה בכל מקרה עד אמצע חודש דצמבר".

ביחס לסנקציות עצמן, אמרה שקד ל'מעריב', כי הטעות של יש עתיד היא ברצון להיות צודק אבל לא חכם. "כולנו רוצים שהחרדים יתגייסו ויצטרפו לשוק העבודה", הסבירה. "המחלוקת בינינו היא מה יביא ליותר גיוס. ובגלל שהחרדים תופסים את הנושא הפלילי כפשע נגדם, זה פשוט יגרום לתוצאה הפוכה. אנחנו עדיין יושבים בלא מעט פגישות בינינו ומנסים להגיע להסכמות".

מנגד, בכירים ביש עתיד הבהירו אתמול כי ברגע שהנושא יגיע להצבעה בוועדה, יש רוב מוחלט לסעיף האחריות הפלילית על משתמטים חרדים. לדברי הבכירים, למעט שקד והח"כים החרדים, שאר חברי הוועדה תומכים בסנקציות הפליליות, כולל ראש הממשלה עצמו ושר הביטחון.
איילת שקד יעקב פרי ועדת שקד סנקציות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד