י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אלעד: האם האופוזיציה תנהל את העיר?

האם גדעון סער יאלץ לבטל את בחירתו של פרוש באלעד? • מי גנב למי את העיר? • ומי יצטרף ל'ועדת השמונה'?

ישראל פרוש בלשכת ראש העיר. צילום: בועז בן ארי
ישראל פרוש בלשכת ראש העיר. צילום: בועז בן ארי



מעודדת מהישגיה בירושלים - שם קיבלה את תיק החינוך, מגבירה תנועת ש"ס את המהלכים הנוגעים להקמת קואליציה בעיר אלעד.

עד כה שיגר יו"ר ש"ס באלעד, צוריאל קריספל, שני מכתבים ובהם תלונות על מינויים בלתי תקינים, לדעתו, שבוצעו בידי ראש העיר הנבחר ישראל פרוש.

בשיחה עם אחד מהגורמים הבכירים המעורים בנושא, הוא מסביר כי נכון לעכשיו הם נחושים להביא לכך ש"ש"ס היא זו שתנהל את העיר, יש לה רוב במועצה, שמונה חברים - כשזה כולל את חברי הסיעה התימנית, בראשות ברק צברי - והיא זו שתבצע מהלכים ומינויים, וביניהם מינוי סגנים. באשר לשכר הסגנים, הוא לא יוכל להיות משולם, שכן מדובר בהאצלת סמכויות על-ידי ראש העיר, אך הם ימונו".

לשאלתי כמה זמן ימשיך הנוהל הזה, שהוא מלחמתי בעליל, הוא משיב: "מבחינתם, עד שלא ימולאו כל דרישותיהם, גם שמונה חודשים".

מדוע שמונה חודשים?

שכן, לאחר תקופה זו עובר הכדור לידיו של שר הפנים, גדעון סער, שלפי החוק עליו להחליט האם לפזר את המועצה, או - במקרים חריגים, הוא אף רשאי לבטל את בחירתו של ראש העיר.

ב'שלומי אמונים' רואים בצעדים הללו צעדים שרחוקים מ"לקבל בכבוד את תוצאות הבחירות". כשאני מזכירה להם כי הם, לטענת ש"ס, בעצם "גנבו לש"ס את העיר", הם מזכירים חזרה כי ניסו ליצור קשר עם אריה דרעי ולמצוא מועמד ש"סי מתאים, אלא ש"יו"ר ש"ס אריה דרעי לא ספר את ח"כ מאיר פרוש".

תגובתה הרשמית של לשכת פרוש היא חד משמעית: "תושבי העיר אמרו את דברם בבחירות האחרונות ובחרו בישראל פרוש להיות ראש העיר שלהם. לכל אורך מערכת הבחירות, וגם אחריה, הצהיר ראש העיר כי הוא רואה בש"ס שותפה טבעית בקואליציה, ואף הודיע כי את תפקיד הסגן הוא מייעד עבורה. ראש העיר גם פועל ויפעל להקמת קואליציה רחבה ככל האפשר, על מנת להחזיר לעיר אלעד את השפיות, השלווה והשלום, והוא מאמין כי זו היא שאיפתם של כל תושבי העיר ללא יוצא מן הכלל.

כבר בימים אלה פועל ראש העיר במשרדים וגופים ממשלתיים שנרתמים בשמחה לסייע לעיר אלעד, לאחר שזיהו את הפוטנציאל הקיים בעיר ואת ההזדמנות להוציא אותו אל הפועל. הפרחת 'איומים' קיומיים על העיר בשלב זה איננה מעשה אחראי בלשון המעטה. אנו בטוחים כי בסיכומו של תהליך ישלבו כל הגורמים בעירייה ידיים כדי להצעיד את העיר קדימה. זה מגיע לתושבים, זה מגיע לעיר, ואנו נעשה זאת בעזרת השם".

"מעמדו של יוסי דייטש בירושלים איתן"

למען האמת, הסיפור סבוך עוד יותר.

שכן, דרעי עצמו, הגם שלא יצר ערוץ מול 'שלומי אמונים', יצר ערוץ ישיר מול הנהגת 'דגל התורה' וניסה למצוא פתרון. מכאן ואילך, מציג כל צד אחרת את הדברים. בש"ס טוענים כי הולכו שולל וכי המו"מ עמם נערך שלא בתום לב. ב'דגל' מתעקשים שביקשו פתרון מתאים ולא קיבלו אותו. לא נחזור שוב על הגלגל 'ההוא'.

באשר לקולות השונים הלוחשים כי יש כוונה עתידית, בעוד חמש שנים, להריץ את ישראל פרוש כמועמד חרדי בירושלים, מכחישים ב'שלומי אמונים' את השמועה מכל וכל. לדבריהם, פרוש יישאר באלעד גם אם ייאלץ להפוך לחבר עיריה מספר 15 ברשימה. כזכור, ההסכם בין הצדדים - דגל, שלומי אמונים וויז'ניץ - שהריצו את פרוש, כולל הסכמה כי בקדנציה הבאה יהיה זה מועמד 'דגל התורה שירוץ לראשות העיר, ומועמדי חסידות ויז'ניץ בעוד שתי קדנציות - מה שמותיר לפרוש רק את הקדנציה הנוכחית.

באשר לחשש בקרב גורמים מסוימים ב'שלומי אמונים' בדבר פגיעה עתידית ביוסי דייטש, מועמד סיעת שלומי אמונים בירושלים, הם מכחישים מכל וכל כוונה לעשות זאת. "מעמדו של יוסי בירושלים איתן לגמרי, והוא רק ילך ויעלה. זה 'הילד' שמאיר גידל, ומאיר רוצה לראותו במקום גבוה ככל האפשר", הם טוענים באופן נחרץ.

הם אף מזכירים כי במהלך מערכת הבחירות היו שהפיצו ספינים לפיהם יוחלף דייטש בפולק, ספינים שהתבררו עד מהרה כחסרי כל יסוד סביר.

לשאלתי האם יש כוונה להציב את ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין כחבר ב'ועדת השמונה' של אגודת ישראל במקום יהושע פולק שערק ח'בני תורה', הם משיבים כי נכון לעכשיו הדבר לא הוחלט, אבל ההערכה היא כי יוסי דייטש הוא שיזכה בתפקיד.

רשמנו.
דייטש אלעד פרוש פולק קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד