כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אימה בביירות: 23 הרוגים בפיגוע התאבדות כפול

פיגוע התאבדות כפול גבה את חייהם של לפחות 23 איש ועוד כ-150 פצועים • המיקום: סמוך לשגרירות האיראנית • צפו

ביירות. צילום ארכיון
ביירות. צילום ארכיון

שני פיצוצים עזים הרעידו הבוקר (ג) את דרום ביירות בירת לבנון, ובהם נהרגו לפחות 23 בני אדם ועוד 155 נפצעו, בפיגוע התאבדות כפול שהתרחש סמוך לשגרירות איראן.

מדובר במכונית תופת שהתפוצצה במרחק שאינו עולה על 20 מטרים מפתח השגרירות, וזרעה מוות והרס רב, תוך שהיא פוגעת בלא פחות מ-6 בניינים. לא הרחק משם שוכן גם המטה החדש של תנועת 'אמל השיעית'.

מאבטחי השגרירות האיראנית עצרו חשוד.

הנהג של מכונית התופת ניסה לפרוץ לתוך השגרירות אבל נבלם והתפוצץ בחוץ. לאיראנים הרוג אחד, איברהים אנסארי, דיפלומט שמוגדר כיועץ לענייני תרבות. רוב ההרוגים והפצועים הם אזרחים ועוברי אורח. כוחות הביטחון הלבנוניים השיגו תצלומי אבטחה, המתעדים אדם רץ לעבר אחד הקירות של השגרירות ומתאבד בהפעלת מטען חבלה. אחריו, התפוצצה מכונית התופת.

החשודים העיקריים הם ארגוני הג'יהד הסונים, שנגדם נלחמים אסד וחיזבאללה בסוריה. שגריר איראן בלבנון, גזנפר רוקן אבאדי, הטיל את האשמה לפיצוצים על ה'משטר הציוני' ועל ערב הסעודית. חברי פרלמנט מטעם חיזבאללה אמרו בראיון לרדיו א-נור של הארגון כי ירושלים היא המרוויחה העיקרית מהאירועים האחרונים בלבנון.



משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי 155 בני אדם נפצעו בפיגוע, שאירע בשכונת נג'אח. עדי ראייה דיווחו כי ירי נלווה לשני הפיצוצים.

ארגון גדודי עבדאללה עזאם, שקיבל אחריות בקיץ השנה לירי קטיושות לעבר ישראל מלבנון ומסיני, נטל אחריות לביצוע הפיגוע. מהארגון נמסר ששמה של החוליה המבצעת נקראת על שם זיאד ג'ראח, לבנוני שהיה אחד מהמתאבדים בפיגועי ה-11 בספטמבר. הארגון אחראי גם לפיגועים בסיני ב-2004, בהם נהרגו עשרות תיירים, ובין השאר 12 ישראלים, כמו גם לפיגוע המשולב בשארם א-שייח ב-2005.

השגריר האיראני אבאדי, שלא נפגע בפיגוע, אישר כי נספח התרבות בשגרירות, חוג'ת אל-אסלאם איברהים אנסארי, נהרג. תפקיד נספח התרבות מיועד לעתים לנציג המודיעין האיראני בשגרירויות הזרות.

שליחת אל-ג'זירה לביירות, זינה חודר, אמרה כי "ממדי ההרס מהווים אינדיקציה לגודלו של מטען הנפץ". לדבריה, עוברי אורח שוטטו ברחוב בחיפוש אחר יקיריהם. "אמבולנסים מגיעים לזירת הפיגוע ולהבנתנו, יש הרבה נפגעים".

בשבוע שעבר, נאם בביירות מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, והתייחס לפיגועים נגד אנשי הארגון השיעי ברובע הדאחייה, שהחלו בקיץ האחרון, כנראה מצד סונים מתנגדי אסד. בנאום לרגל חג עשורא, אמר נסראללה כי "דבר לא ימנע מאיתנו לציין את החג. לא הסכנות, לא מכוניות ממולכדות, ולא האלימות".

פיגוע הרוגים לבנון התאבדות ביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד