כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התאונה בכביש 804: להכשיר נהגים צעירים לנהיגת לילה

לפני מספר חודשים התרחשה תאונת דרכים בכביש 804 בה נהרג הולך רגל • אור ירוק חקרה התאונה והמסקנה: להכשיר תלמידי נהיגה גם לנהיגת לילה

התאונה בכביש 804: להכשיר נהגים צעירים לנהיגת לילה

עמותת אור ירוק ערכה חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בתאריך 19.8.13 בסביבות השעה 00:30 בלילה, בכביש 804, סמוך לתחנת הדלק סלמה. את החקירה היסודית ערך תאבת סוויד, סגן מנהל יחידת המתנדבים הייעודית לחקירת תאונות דרכים ומתנדב עמותת אור ירוק, שאף גיבש הערכות מדאיגות בנוגע לסיבות התאונה.

בדו"ח ציין המתנדב, כי תאונת הדרכים הקטלנית ארעה כאשר רכב הסעות (אוטובוס זעיר) נסע מכיוון מערב למזרח מכפר עראבה לכפר ראמה. במהלך הנסיעה, בסמוך לתחנת הדלק, פגע הנהג בהולך רגל בן 21 שחזר מחתונת קרוב משפחתו וחצה את הכביש מצפון לדרום לעבר בית הוריו שצמוד לכביש. הולך הרגל, נהרג.

סוויד מציין בדו"ח, כי כביש 804 בו קרתה התאונה הוא כביש דו סטרי בעל נתיב נסיעה אחד בכל כיוון ותשתית כללית לקויה. בנוסף, במקום התאונה, שהתרחשה בשעת החשיכה, אין תאורת רחוב וקטע הדרך המסוכן כולל גם עקומת כביש. בדו"ח מסביר סוויד, כי המצב בכביש מסוכן במיוחד לאור העובדה כי הוא נמצא בקרבת אזור מגורים, בו נדרשת תשתית סלחנית יותר של הדרך.

לאחר תוצאות חקירת התאונה, הגיע סוויד למסקנה כי על המדינה לתת לנהגים הדרכה מתאימה לנהיגת לילה שתעלה את מודעותם לסכנות שבנהיגה זו ותכין אותם להפתעות שעלולות לצוץ בדרך בהתאם לשדה הראייה המוגבל בחשכה. בנוסף כותב סוויד, כי הוא ממליץ על מתן שיעורי נהיגה בלילה ובחשיכה וכן ששעות הליווי לנהגים צעירים יכללו חובת נהיגה בשעות החשכה. כמו כן מוסיף סוויד, כי הוא ממליץ להסדיר מעבר הולכי רגל לחצייה בטוחה במקום התאונה.

עמותת אור ירוק: "בשעות הלילה הסיכון לתאונת דרכים גבוה מסיבות כמו עייפות וראות לקויה, סיבות שצעירים רבים לא מודעים להם כיוון שלא חוו נהיגת לילה בעת הכשרתם לנהיגה. על המדינה להעלות את מודעות הנהגים הצעירים והותיקים למאפיינים המיוחדים של נהיגת לילה בכדי להפחית את מספר תאונות הדרכים בשעות החשיכה. כמו כן על המדינה לדאוג לתאורה מתאימה בכבישים בכדי לשפר את שדה הראייה של הנהגים".
אור ירוק תאונת דרכים הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד