כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למרות ההדחה: פינדרוס מברך את היורשים

כל הספינים נגוזו: יצחק פינדרוס, היו"ר המודח של סיעת 'דגל התורה' בירושלים, יודע להפסיד בכבוד • "לפני 5 שנים מוניתי על ידי מרן הגרי"ש אלישיב, היום התקבלה על ידי הח"כים שקיבלה את ברכת ראש הישיבה, לעשות לעת עתה חילופי תפקידים" • "אני מברך את ידידיי על המינויים. אמשיך שליחותי בעירייה" • וכיצד התבשל מינוי קלרמן לסגן ראש העיר?

יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס



אומרים, שגם להפסיד צריך לדעת בכבוד.

במהלך הימים האחרונים גילה מי שכיהן כיו"ר סיעת 'דגל התורה' בירושלים עד אמש, חבר המועצה יצחק פינדרוס, אצילות נפש שלא תמיד קיימת אצל פוליטיקאים.

הספינרים עבדו שעות נוספות. היו שאמרו: "הוא איים להתפטר". אחרים סיפרו על כוונתו לקחת את המנדט, השייך ל'דגל התורה', ולערוק למפלגת 'עץ' בכדי לזכות בכופתאה שבתואר "סגן ראש העיר". זה, כמו זה, התבררו כספינים שקריים.

מאחורי הקלעים ניטש קרב לא קל בין שלושת חברי סיעת 'דגל התורה' הירושלמית, שביקשו כולם לכהן כסגן ראש העיר - התפקיד הרם, המתוגמל בשכר.

בבית הגר"ח קנייבסקי רצו לראות בתפקיד את חבר המועצה ישראל קלרמן, מי שפעל ללא לאות בעירייה, תוך שהוא מגיע להישגים מרשימים מאוד. היו שהשוו את פעילותו לעבודתו של ח"כ אורי מקלב בימים בהם כיהן כחבר בעיריית ירושלים.

מאידך, בחזון-איש 5 היו קרובים יותר לאיש 'שלהם' - אליעזר ראוכברגר, חבר מועצה חדש בעיריית ירושלים, אך ותיק בפעילות פנים-מפלגתית, ומי שרקח 'דילים' לא מעטים במהלך התקופה האחרונה - בעיקר סביב נושא הרבנות ומועצת הרבנות הראשית.

יחד עם זאת, בחלוף הימים הודו גם בחזון-איש כי לקלרמן ניסיון רב יותר בירושלים, וההחלטה להציב אותו כמועמד הלכה והתגבשה, תוך דו שיח והבנה מצד ראוכברגר, שכבר ידע על כך ימים ארוכים.

מצד שלישי, הצבת קלרמן בתפקיד, תוך הדחת המועמד הטבעי לתפקיד, יצחק פינדרוס, הייתה בעייתית. הפשרה הושגה בדמות רוטציה - יצור חביב במפלגות החרדיות: חצי קדנציה קלרמן, חצי קדנציה פינדרוס. אלא שלקיצוץ בן השנתיים וחצי לווה קיצוץ נוסף בסמכויות פינדרוס בניהול סניף 'דגל' בירושלים - שיועבר לראוכברגר.

"מברך את ידידיי על המינויים בברכת הצלחה"

במצב שכזה נהוג שפוליטיקאי מזיל דמעות ופונה לתקשורת בקינת "אכלו לי, שתו לי". לשבחו של פינדרוס ייאמר כי נהג באצילות מרשימה, ואף שיגר הודעה לעיתונות בה הוא מקבל את ה'גזירה' בהשלמה ובהבנה.

"לפני 5 שנים נקראתי על ידי מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לכהן כיו"ר סיעת 'דגל התורה', לכהן בעירית ירושלים ולשמש כסגן וכמ"מ ראש העיר מטעמה.

"השתדלתי בס"ד בחמשת השנים האחרונות לשרת את תושבי העיר בנאמנות ובמסירות, על פי הכוונת מרן זצ"ל, ויבדלחט"א מרנן ורבנן שליט"א.

"היום לאחר 22 שנה בעשיה ציבורית בתפקידים שונים, התקבלה על ידי חברי הכנסת של 'דגל התורה' החלטה שקיבלה גם את ברכת מרן רבינו ראש הישיבה שליט"א (-הגראי"ל שטיינמן-ש.ר.), לעשות לעת עתה חילופי תפקידים ולמנות כסגן ראש העיר בשכר למחצית הקדנציה הראשונה את ידידי הרב ישראל קלרמן
ולתפקיד יו"ר הסיעה את ידידי הרב אליעזר ראוכברגר .

"אני מברך את ידידיי על המינויים בברכת הצלחה וסיעתא דשמיא תלווה אותם בכל מעשיהם. כשלוחא דרבנן, אמשיך בעז"ה להשתדל ולמלא באמונה ובמסירות, יחד עם עמיתיי, את שליחותי הציבורית בעירייה מטעם התנועה הקדושה ולשרת את כלל הציבור בנאמנות".
ירושלים יצחק פינדרוס דגל התורה סגן ראש עיר ישראל קלרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד