כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המארב הצליח: ההצקות לנערות הופסקו

שוטר עירני גילה: תלמידות ממוצא אתיופי באולפנת 'נווה שרה' בבני-ברק סובלות מהצקות על רקע גזעני • כיצד נפתרה הבעיה?

 צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בחודשים האחרונים הגיעו למפקד נקודת המשטרה בפרדס כץ, רס"ר מרדכי קופלמן, דיווחים כי באולפנת 'נווה שרה' בקריית הרצוג סובלות תלמידות ממוצא אתיופי מהצקות על רקע גזעני.

קופלן בדק את המידע וגילה כי ביומני המשטרה לא מופיעות תלונות על הצקות, והחליט לחקור את התופעה ולהגיע לחקר האמת.

באחד הימים הגיע לאולפנא, והחל לשוחח עם בנות ממוצא אתיופי הלומדות במקום. במהרה הסתבר לו, כי הבנות סובלות מהצקות בלתי פוסקות, שעיקרן השלכת אבנים לעברן, יריקות וקללות. הוא שוחח גם עם צוות האולפנא ושמע את אותם סיפורים. כאשר שאל את הבנות מדוע הן לא התלוננו במשטרה, נענה כי הן אינן מאמינות במשטרה ובממסד בישראל וחשות כי הם נגדן.

הרס"ר ערך מספר פגישות עם הבנות, והבטיח כי יפעל לשינוי היחס בו הן נתקלו. לצורך כך הוא גייס את עזרתו של פקד חיים טקויה, קצין הסיור של מרחב דן, ושניהם החלו במבצעי עיכוב ובילוש, במטרה ללכוד את המציקים על רקע גזעני.

לשני השוטרים הצטרף פקד ירון כהן, קצין מש"קים של מרחב דן, וביחד החלו לבצע מארבים. לאחר שלושה ימים הצליחו ללכוד שני ילדים: אלה רכבו על אופניים, התקרבו אל הבנות והחלו לקלל ולירוק לעברן. שני הילדים נעצרו על-ידי השוטרים ונחקרו, ובמקביל התקיימו שיחות עם הוריהם.

השמועה על פעילותם של השוטרים עשתה את שלה, ובתוך יום הופסקו ההתנכלויות, לאחר לא פחות מ-60 התנכלויות שאירעו בחודשים האחרונים.
אתיופיות אולפנא בנות התנכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד