ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

זוכרים את 'פוטו אלן'? עכשיו הוא נעדר

אלחנן בן חקון, חולה אלצהיימר, נעדר מביתו • לפני עשור עמד במוקד הסערה כאשר ניהל את חנות הצילום הירושלמית 'פוטו אלן'

זוכרים את 'פוטו אלן'? עכשיו הוא נעדר

לפני כעשור היה בעליו של 'פוטו אלן', מעורב בשערוריה שהסעירה בזמנה את העיר - היום (ד') נעלמו עקבותיו.

אלחנן בן חקון משכונת קרית יובל בירושלים, לשעבר בעל העסק 'פוטו אלן' נעדר מביתו ויש חשש כבד לחייו. הוא בן 74 וחולה אלצהיימר.

היחידה לאיתור נעדרים של מוקד זק"א מבקשת את עזרת ציבור לאיתורו. תיאורו: לבש מכנסיים שחורים, ג׳קט אפור, על ראשו חבש כובע מצחיה בצבע שחור.

המעוניין להשתתף בצוותי חיפוש אחריו, מתבקש ליצור קשר עם מפקד זק"א ירושלים הרב בנצי אוירינג בטלפון 057-7752045, או למוקד החירום של ארגון זק"א 1220 (ללא כוכבית).

בזמנו הפעיל האיש עסק להדפסת תמונות בשם 'פוטו אלן'. הוא גם ניהל ספריה להשאלת סרטים בידוריים. חלק מתושבי האזור מחו על כך והאשימו אותו כי הם מכילים "חומר תועבה", דבר שגרם להפגנות שנמשכו מספר שנים.

בעת הפגנה בשנת 2001, נדחף הרב יהודה שלמה סאמט ז"ל על ידו, סאמט נפל ואיבד את הכרתו וכעבור שבוע נפטר.

משטרת מחוז ירושלים המליצה לפרקליטות להעמידו לדין, בחשד שגרם ברשלנות למותו של הרב יהודה שלמה סאמט, אולם באפריל 2004 בית המשפט קבע כי בסיטואציה שנוצרה "לא ניתן היה לצפות ממנו שינהג בהיגיון, ולא ניתן לומר שהוא נושא באחריות". השופט יואל צור גם אמר כי בן-חקון "היה נתון לרדיפות והתנכלויות קשות" וכי "אברכים איימו על פרנסתו".

בן-חקון זוכה לאחר צפייה בקלטת וידיאו שתיעדה את האירוע, שממנה עלה כי ההיתקלות והדחיפה לא היו מכוונות. "הנאשם רצה לפנות לעצמו דרך כשנמלט מההמון. הנאשם פעל בסביבה עויינת ביותר, כשלפחות 200 אברכים היו בסביבה, חלקם יידו אבנים ולחלקם היו מקלות בידם. למעשה, הנאשם נמלט על נפשו", כתב השופט.

נעדר תמונות זק''א ירושלים גאולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד