כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

'לב טהור' מבהירה: "עברנו למקום חדש בתחומי קנדה"

הכת מגיבה לידיעות על ניסיון הבריחה לאיראן: "מזה כשנה מתנהל מעבר מסודר של הקהילה למקום חדש בקנדה" • ומדוע נמלטו אל המקום החדש?

בקהילת לב טהור. צילום: שי פוגלמן
בקהילת לב טהור. צילום: שי פוגלמן

כת 'לב טהור' הגיבה על הידיעות כי בני הקהילה ניסו להימלט לאיראן, בדברים שנשלחו למערכת 'בחדרי חרדים', אומר גורם שזיהה את עצמו כקשור לכת, כי מדובר בתוכנית מעבר מסודרת ומתוכננת המתנהלת מזה קרוב לשנה.

אנשי הכת כבר פרסמו לפני מספר חודשים את תוכניתם ולפיהם הכת תישאר בתחומי קנדה במיקום חשאי.

באתר האינרטנט של קהילת 'לב טהור' מודים נציגי הכת: "קהילת לב טהור עזבה את קוויבק למקום אחר. המקום נמצא מרחק נסיעה של מספר שעות מקוויבק".

"הסיבה ליציאת הקהילה", מסבירים אנשיה בהודעה, "היא גזירות החינוך בקוויבק. קהילות אחרות בקוויבק ובעולם (אנטוורפן לדוגמא) נאבקות בבית המשפט נגד הגזירות, אך המצב בלב טהור בשל היותה קהילה קטנה חמור הרבה יותר".

"מספר אנשים נקראו לבית המשפט בשל נושא החינוך, והעמידו בפניהם עובדה: או שתיכנעו לגזירות החינוך, או שניקח את ילדיכם. בשל היותנו בגלות אנו מחוייבים לשמוע לחוקי המדינה בה אנו שוהים, אולם עם זאת, יש לנו את הברירה לעבור למדינה שחוקיה לא נוגדים את רוח התורה והיהדות, וכך אכן עשינו".

עוד בנושא:
דרמה בקנדה: חברי כת הלברנץ ניסו להימלט לאיראן

"אנו מקווים שקהילות אחרות יצליחו לשמור על רוח התורה והיהדות בחינוך ילדיהן בלי להיאלץ לשנות מקום מגורים, אך אם הדבר לא יעלה יפה, אנו מציעים גם להם לעזוב מיד למקום אחר, בו החוקים לא נוגדים את רוח היהדות והתורה, לפני שיהיה מאוחר מדי. מעבר לזה אין לנו שום טענות כלפי קוויבק, וכלפי היחס כלפינו בקוויבק".

"מצבנו במקומינו החדש טוב בין בגשמיות ובין ברוחניות. כפי שהיה בקוויבק, כך גם עכשיו אין בעיה בצרכים הגשמיים (דיור מזון וכו'), וכמו שחרדנו ושקדנו בקוויבק על חינוכם של ילדינו, כך אנו עושים גם עתה".

לפי ההשערה יצאו בני הכת מתחומי קוויבק שהיא פרובינציה ריבונית בתוך הפדרציה של קנדה לפרובינציה השכנה אונטריו.

המיקום המדוייק נותר חשאי. עם זאת מודיעים אנשי הכת: "בע"ה כשנסתדר באופן מלא נודיע לכולם על מקומינו ומי שירצה לבקר יתקבל בברכה".

כאמור הדברים פורסמו כבר בעבר, ולדברי אנשי הכת יצאו לפועל והושלמו במהלך הימים האחרונים.
קנדה לב טהור בריחה משטרה הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד