כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אחותינו את • בנצי ו'הקוסם' קורעים בנות סמינר מידי ערבים

בתחילת השבוע התפרסמה ברשתות החברתיות תמונת צעיר ערבי, המסתיר בידיו נערה חרדית, בת סמינר • הגולשים התבקשו לסייע בזיהוי המצולמים, כדי להצילה מהתבוללות • בועז בן ארי יצא לשטח עם פעילי 'להבה', הארגון שלוחם בערבים המפתים נערות חרדיות • כתבת וידאו

אחותינו את • בנצי ו'הקוסם' קורעים בנות סמינר מידי ערבים



בתחילת השבוע התפרסמה ברשתות החברתיות, ובקבוצות הוואטסאפ תמונה של צעיר ערבי, המסתיר בידיו נערה חרדית, בת סמינר, שישבה לידו. מי שעמד מאחורי הפצת התמונה היה ארגון 'להב"ה', והגולשים התבקשו לסייע בזיהוי המצולמים, כדי להצילה מהתבוללות והמשך ההכרות עם הערבי.

מי שעומד מאחורי להב"ה הוא בנצי גופשטיין, תלמידו של הרב מאיר כהנא הי"ד, המפעיל את הארגון כבר למעלה מעשור. בראיון שקיימנו איתו, אומר גופשטיין: "אין לי בעיה אם בחורה תצא עם נער יהודי. אני לא אחראי על החינוך שלה מבחינה חינוכית. אבל כשהיא יוצאת עם ערבי, אהפוך עולמות כדי להציל אותה מהתבוללות. את הנערה אנחנו נביא בחזרה לצור מחצבתה", הוא אומר.

• ועם הערבי מה תעשו?

הוא מחייך חיוך טוב לב, ואומר: "את זה לא מספרים. אבל תנסה למצוא אחד מהם, אולי יצליח לספר לך".

כשישבנו באותו מקום היכן שצולמה התמונה, בכניסה לירושלים, הגיע יחד איתו 'הקוסם'. הקוסם הוא, בעצם, האיש רב-הפנים - זה שמבצע את העבודות השחורות: להגיע אל הנערה, לדבר על ליבה ולשכנע אותה לנטוש את הערבי.

רק לאחר התחייבות שלא נצלם שום פרט מזהה, הסכים להגיע ולומר כמה מילים. שלא למצלמה הוא אומר: "העבודה קשה, אך הסיפוק הוא עצום".



בנצי מתערב ואומר: "כל אחת מהן היא כמו הבת שלי. אומרים לי הרבה אנשים: מה איכפת לך, שתלך עם ערבי ולא תשוב. ואז אני מביט אליהם ושואל: ואם זו הייתה הבת שלך? כאן תמיד מסתיימת השיחה.

"אני לא משועמם. שתבין, אני לא מחפש אקשן וזה לא התחום שלי, ואין שום עניין להרוס לבחורה את השם. טיפלתי בבנות מטובי הסמינרים והאולפנות, גם אצלנו במגזר הדתי-לאומי. ואני אומר לך, אפילו לא עירבנו את ההורים. ברגע שהבחורה התנתקה, אין לנו עניין לפרסם או להביך. יש לי עניין שהיא תחזור לדרך המלך ותבין שערבי הוא התבוללות, הוא האויב האמיתי של היהודים, גם מבחינה רוחנית".



"'המוציא' על הפיתה שהערבי הביא"

הקוסם קם ממושבו על הספסל. יש לו עוד הרבה לעבוד היום. "אני רק רוצה שתבהיר: התמונה לא הייתה פוטו שופ".

אכתוב על כך, אני אומר לו, והוא, בזריזות של קוסם, נעלם מהמקום.

אנחנו, אני ובנצי, עושים דרכנו אל הרכב - יותר נכון, אני בדרכי לרכב, והוא צועד לרכבת הקלה, לקריאה שקיבל, עם תמונה שנשלחה אליו במהלך הראיון. בתמונה מופיע ערבי מבית חנינא שיצר קשר עם צעירה חרדית. מצלם התמונה כתב: "היא ברכה המוציא על הפיתה שהערבי הביא לה".

"היא לא מבינה כמה טעות וחמור מה שהיא עושה ויוצאת איתו...", מגיב בנצי.

ואחר-כך מוסיף: "אספר לך יותר מזה, עם פרסום התמונה בכל התקשורת, פנה אלי מנהל סמינר מאד גדול ומאד חרדי בירושלים, שהיו שמועות שהבחורה המופיעה בתמונה לומדת אצלו. הוא התחנן בפני לדעת אם הבחורה מהסמינר שלו. עניתי לו: 'היא לא מהסמינר שלך. ואם היא הייתה - גם היית מקבל את אותה תשובה'. רק במקרים של אל-חזור אנחנו עוברים שלב ומערבים אנשים מהמעגל היותר קרוב לבחורה, דבר שכמעט לא קרה מעולם".
בנצי גופשטיין הקוסם סמינרים ערבים להב''ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד