י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגבאי של 'זכרון משה' • רבי יצחק אברהם דייטש זצ"ל

אבל ירד על שטיבלאך 'זכרון משה' • הלך לעולמו רבי יצחק אברהם דייטש זצ"ל, הגבאי הוותיק והמסור

הגבאי של 'זכרון משה' • רבי יצחק אברהם דייטש זצ"ל
מנחם הלוי

בית הכנסת הגדול 'זכרון משה' על רבבות מתפלליו, התעטפו היום באבל כבד, עם סילוקו לשמי מרום של הרב רבי יצחק אברהם דייטש זצ"ל הגבאי האהוב והנערץ על כל המתפללים של השטיבלאך ולומדי בית הכנסת.

בית הכנסת הגדול "זכרון משה" הינו אבן שואבת מכל העולם באים להתפלל ולהתענג על ד' בבית ד' שמה, בחול ובשבת קודש בחגים ובמועד המקום הומה צאן אדם אינו שובת במנייני תפילה עד שלא גמר ערבית מתחילים בשחרית.

המנוח רדף צדקה וחסד כל ימיו וניהל את קופת הגמ"ח לעמוד לעזר לעמלי תורה עניים ובעלי משפחות ולא החזיק טיבותא לנפשיה, והיה תלמיד חכם מופלג שעסק בתורה יומם ולילה.

התנהל בנחת ובתבונה עם הציבור והנעים את באי שערי בית ד' שקיבלם במאור פנים, פעל ועשה שלא תיפסק קול התורה והתפילה מבית הכנסת בכל שעות היממה. יחד עם רעיו יבלחט"א הגבאים הרב ישראל זייבלד הגבאי הראשי, והרב יעקב הכהן מלאכי.

המנוח ז"ל היה לו קשר מיוחד עם הגרי"י פישר בעל אבן ישראל זצ"ל ועל פיו ישק כל דבר בבית הכנסת והמוני באי שעריו כפי משמר ההלכה הצרופה ומסורת ירושלים, וכן עמד תמיד אכן לימין יבלחט"א בנו ממלא מקומו הגאון רבי אהרן פישר רב בית הכנסת והשכונה.

רעייתו שתחי' שעמדה לימינו בכל דרכיו, הינה נכדת הגאון רבי נחום משאדיק זצ"ל ממייסדי הישוב החרדי על טהרת הקודש בירושלים שבין החומות, וממניחי יסודותיה.

הלוויתו יצאה היום בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ניטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
יצחק אברהם דייטש זכרון משה לוויה ירושלים מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד