כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נסגר תיק החקירה נגד רב הקהילה בברלין

פרסום ראשון • ניצחון יהודי בגרמניה: פרקליטות המדינה הודיעה כי תסגור את תיק החקירה נגד רבה של ברלין, הגר"י טייכטל • החקירה נפתחה לאחר שפעיל גרמני הגיש תלונה נגד הרב, לאחר שבברית בוצע מנהג ה'מציצה בפה', בטענה כי סיכן את הרך הנולד • הגר"י טייכטל: "זוהי בשורה עבור כל הקהילה היהודית בגרמניה"

הגר"י טייכטל
הגר"י טייכטל

ניצחון יהודי בגרמניה: הפרקליטות הגרמנית הודיעה היום (ה) כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגד רב הקהילה בברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל, בחשד לסיכון שגרם לבנו, כביכול, בקיום ברית מילה על פי מנהג ישראל.

תיק החקירה נפתח בעקבות תלונה שהוגשה נגד הגר״י טייכטל לפני כחצי שנה, על ידי פעיל גרמני אודות ברית מילה שקיים הרב לבנו עם ׳מציצה בפה׳ בבית הכנסת המפואר של קהילתו.

תיק החקירה נגד הרב נסגר לבסוף מחוסר ראיות.

אל הפעיל הגרמני הצטרפו שני מתלוננים נוספים שקבלו בפני פרקליטות המדינה על הגר״י טייכטל בטענה שהוא סיכן, כביכול, את בנו הרך הנולד כשקיים את הברית עם ה׳מציצה בפה׳, מה שנוגד, לטענתם, את כללי ההיגיינה הרפואית.

התלונות הוגשו גם נגד סבו של התינוק, הגאון רבי יוחנן גוראריה, רבה הראשי של חולון, ונגד המוהל הרב מנחם פליישמן.

לאחר הגשת התלונות, התראיין אחד מרבני מזרח אירופה לעיתון הגרמני 'ברלינר צייטונג' וביקר בפומבי את המעשה של הגר״י טייכטל. דברי הביקורת נכללו בחומר החקירה ועוררו דאגה רבה בקרב יהודי גרמניה מהתגבשותה של תביעה משפטית נגד רב הקהילה בברלין, בעקבות ביקורת פומבית שמשמיע נגדו רב בישראל.

בשנים האחרונית נאבקת הקהילה היהודית בגרמניה על המשך קיומה של ברית המילה במדינה. כזכור, לפני כשנה וחצי קבע בית המשפט הגרמני בעיר קלן שברית שנערכה בעיר הייתה נגד החוק מאחר שהנימול הוא תינוק. הבעייה באה אז אל פיתרונה באמצעות חוק שהועבר בפרלמנט הגרמני - ה'בונדסטאג׳ - בתמיכת הקנצלרית אנגלה מרקל.

בעקבות סגירת תיק החקירה נגדו אומר הגר״י טייכטל: ״זוהי בשורה משמחת לא רק עבורי אלא עבור הקהילה היהודית בגרמניה כולה.

"בעוד שבוע נחגוג כולנו את הניצחון היהודי של חנוכה. במהות זהו אותו הדבר בדיוק, כמו אז כן עתה, הזכויות הדתיות הבסיסיות שלנו גברו על מי שמנסים לערער עליהן. זהו המקום להודות גם לתומכים הרבים, ובמיוחד לרב אליעזר קסטנבוים, עורכי דיני וראשי הקהילה היהודית בגרמניה, שעודדו אותי וסייעו לי לאורך כל הדרך״.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה, ברך על סגירת תיק החקירה: "אנחנו מנהלים בשנים האחרונות מלחמה רבת חזיתות בנושאי דת באירופה, גם מבחינת הנושאים, וגם מבחינת מספר המדינות. לשמחתנו, גם הדרג הממשלתי וגם הדרג המשפטי בגרמניה לא נותנים לגורמי שוליים לפגוע בזכויות הדת הבסיסיות של היהודים במדינה. מבחינה זו גרמניה היא מדינה לדוגמא, ועל כן ראוי היה שמדינות נוספות ילמדו ממנה".
ברלין ברית המילה ניצחון חקירה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד