כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מתח במפלגת העבודה: ספירת הקולות בעיצומה

יחימוביץ או הרצוג? • רשת ביטחון מדינית או כניסה לקואליציה? • בוחרי העבודה ממתינים להכרעה בקרב הצמוד

פריימריז בעבודה. צילום: פלאש 90
פריימריז בעבודה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90

במהלך השעות הקרובות יעמלו צוותי הבחירות אותם שכרה מפלגת 'העבודה' בספירת הקולות מהקלפיות השונים, שפעלו החל מהשעה 10 בבוקר ועד ל-10 בלילה.

55,113 איש היו אמורים לממש את זכות הבחירה שלהם ולהכריע באשר לזהותו של יושב הראש הבא של המפלגה - שלי יחימוביץ' או בוז'י הרצוג. 53% מהם הגיעו בפועל. כל אחד מהם יכול היה לממש את זכות ההצבעה בכל אחת מהקלפיות הפזורות בכל רחבי הארץ, בלי כל קשר למקום מגוריו.

למרות שהוא אינו אומר זאת במפורש, ההערכות הפוליטיות הן כי באם ייבחר הרצוג תהיה קלה יותר דרכה של המפלגה פנימה לקואליציה. הקמפיין של יחימוביץ' התבסס בדיוק על ההיפך: לא לזחילה לממשלה תמורת כסאות, לכל היותר רשת בטחון מדינית.

הרצוג הלך על הקו של אמירת 'לא' למפלגת נישה צרה, אלא הפיכת המפלגה לאלטרנטיבה שלטונית אמיתית. "בניגוד לכוכבים שחלפו בשמי העבודה ונעלמו כלעומת שבאו, אני איני מטאור ולא טאלנט, אלא מנהיג מנוסה", אמר.

שלי, לעומתו, לא נתפסה ציבורית כמתאימה למלא תפקיד של ראשת ממשלה.

החברים בתוך המפלגה נחלקו לתומכיה – 8 במספר – ולתומכיו – 6 חברים. בעוד אהוד ברק 'הצליח' להביא בבחירות 2009 13 מנדטים, הצליחה יחימוביץ' לעלות ב-2 בלבד. מתנגדיה משתמשים בנתון זה כדי לתקוף – הנה היא הביאה לעלייה מינורית בלבד, תומכיה יאמרו שהיא קיבלה את המפלגה מידיו של אהוד ברק, מיד לאחר פרישתו לטובת מפלגת 'העצמאות' במצב של שפל מוחלט, לאחר שערקו ממנה 5 חברים, ולאחר שבסקרים היא התדרדרה נואשות – הישג בן 15 מנדטים בהחלט מרשים.

בימים שקדמו ליום הבחירות נקטה ועדת הבחירות אמצעים רבים כדי להבטיח את טוהר הבחירות, כולל חוקרים פרטיים שייפרשו ברחבי הקלפיות ויתריעו בחדר המצב על כל שיבוש, שמירה מוגברת בקלפיות ותיאום עם משטרת ישראל.

לקראת השעות היותר מאוחרות של הלילה, צפויות להתפרסם תוצאות הבחירות הרשמיות.
העבודה יחימוביץ הרצוג פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד