כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרצוג יו"ר המפלגה; הביס את שלי יחימוביץ'

היי, זאת שלי שהפסידה • הפריימריס במפלגת העבודה: יו"ר הסיעה ח"כ בוז'י הרצוג ניצח את היו"ר המכהנת ח"כ שלי יחימוביץ' בפער של כ-20 אחוז • יחימוביץ' בירכה את הרצוג על נצחונו • צפוי לרשת מיחימוביץ גם את תפקיד יו"ר האופוזיציה • בנאום הניצחון הבטיח: "לא אפעל לבד" • ומה אומרים המברכים דרעי, גפני, ישי, לבני, גלאון ולפיד?

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



מהפך גדול בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה הלילה: ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג - הוא יו"ר מפלגת העבודה הבא. כך עולה כבר לאחר ספירת מקולות המצביעים בפריימריס.

הרצוג הביס את היו"ר המכהנת ח"כ שלי יחימוביץ', שהתמודדה מולו ונכשלה בניסיון להיבחר בפעם השניה לתפקיד, בפער גדול; 58.5% הצביעו להרצוג, לעומת 41.5% ליחמוביץ'.

בכך לא נשברה המסורת של המפלגה כבר יותר מ-20, לפיה בכל מערכת בחירות מקדימות במפלגה בה התמודד יו"ר מכהן - הוא אינו זוכה בתפקיד מחדש.

בנאום ניצחון שנשא הבוקר בבית סוקולוב בתל אביב, אמר הרצוג: "מפלגת העבודה יוצאת היום לדרך חדשה שבסופה נחזור להיות מפלגה גדולה שקוראת תיגר על השלטון בישראל". הוא הודה ליחימוביץ' על "תרומתה למאבקים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית" - והבטיח: "לא אפעל לבד. שלי ואני ידענו לשתף פעולה ונמשיך לעשות זאת גם היום, לאחר הבחירות. יחד אנחנו ננצח".

רק 52.73% ממתפקדי מפלגת העבודה טרחו להגיע אתמול לקלפיות – אחוז הצבעה נמוך משמעותית מהפריימריז הקודמים, אז השתתפו בסיבוב הראשון 66% מהמתפקדים. ניתן להעריך כי נתון זה תרם במשהו לניצחונו של הרצוג.

הרצוג צפוי לרשת מיחימוביץ גם את תפקיד יו"ר האופוזיציה, כאשר יעמוד כעת בראש המפלגה הגדולה בכנסת שאינה חברה בקואליציה.

עם היוודע התוצאות, שהצביעו על פער הולך וגדל לטובת הרצוג, התקשרה יחימוביץ לברכו. הרצוג הודה ליחימוביץ' והשניים סיכמו לעבוד יחדיו, על מנת לקדם את מטרות המפלגה.

יו"ר מפלגת העבודה המודחת, שלי יחימוביץ', כתבה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה: "אני מכבדת את ההכרעה הדמוקרטית. אשתף פעולה עם הרצוג ואסייע לו בחיזוקה של מפלגת העבודה כאלטרנטיבה לממשלת נתניהו".

היא הודתה לפעילים הרבים שתמכו בה. "לאלו שהתמסרו לקמפיין הזה, תודה לא תספיק לבטא את ההערצה והאהבה שאני מרגישה כלפיכם. הדרך שלנו צודקת וראויה, ואנו נמשיך ללכת בה בלי קשר לאופנה ולחישובים פוליטיים".

הרצוג הגיב אמר הבוקר עם ניצחונו בפריימריס, כי הוא רואה ביו"ר היוצאת שלי יחימוביץ' "שותפה מרכזית וחשובה להצלחתה של המפלגה".

ההכרזה הרשמית על נצחונו של הרצוג צפויה בשעות הקרובות, עם השלמת הליך ספירת הקולות.

לבני: בא לממשלה, ביחד נוכל לבלום את הקיצוניים

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "מברכת את חבר הכנסת יצחק הרצוג וקוראת למפלגת העבודה להישאר עם מרצ באופוזיציה ולא תחבור לקואליציה של נתניהו".

יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני, בירכה את ח''כ הרצוג על ניצחונו בפריימריס וקראה לו להיכנס לממשלת נתניהו.

"שמחה עם בוז׳י על הניצחון. בירכתי אותו הבוקר באופן אישי קודם כל כחבר, אבל יש לבחירתו גם משמעות נוספת וחשובה - אני מאמינה שבוז׳י מאמין באמת ומחויב באמת להסדר מדיני ואני מקוה שיתגייס לעזור לשנות את תסריט העתיד של כולנו כאן".

לבני קראה להרצוג להיכנס לממשלה עם מפלגת העבודה. "תהליך השלום דורש תמיכה אמיתית ולא על תנאי. בקיצור בוז׳י, מזל טוב וביחד נוכל לבלום את הקיצוניים",

יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח עם היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה ובירכו על נצחונו. "נפעל יחד בכוחות מחודשיםעל מנת לשנות את סדרי העדיפויות במדינת ישראל".

ח"כ משה גפני התקשר אף הוא הבוקר לח"כ יצחק הרצוג וברך אותו על בחירתו לראשות מפלגת העבודה. גפני אמר כי הוא מקווה ששיתוף הפעולה שהיה עד היום עם שלי יחימוביץ' והרצוג כיו"ר הסיעה יימשך. "על אף חילוקי הדעות בינינו, יש דברים רבים משותפים לשתי המפלגות בעיקר בנושאים החברתיים כלכליים".

ח"כ אלי ישי שוחח עם ח"כ יצחק הרצוג הרצוג ובירך אותו על זכייתו. "על מפלגת העבודה ועל מפלגת ש"ס להמשיך בשיתוף הפעולה ולהציב אלטרנטיבה שלטונית ראויה הרואה לנגד עיניה את עתיד העם והחובה לשמור על אחדותו".

יו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, בירך את הרצוג בפייסבוק: "שמח בשבילו על הניצחון".
העבודה בוז'י הרצוג שלי יחימוביץ' בחירות פריימריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד