ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

בוז'י הרצוג: "לא אכנס לממשלה בהרכבה הנוכחי"

יו"ר 'העבודה' הנבחר מרמז: "אם כשהרכיבו את הממשלה הייתה אופציה לממשלת - ליכוד-יש עתיד-עבודה - זה היה שווה בחינה"

בוז'י הרצוג. צילום: פלאש90
בוז'י הרצוג. צילום: פלאש90

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג מצהיר כי לא ייכנס לממשלה בהרכבה הנוכחי, כך בראיון לערוץ 2.

באולפן "פגוש את העיתונות" הצהיר בוז'י כי הוא רואה את עצמו מועמד לראשות הממשלה. וכי בהרכב הנוכחי של ממשלת נתניהו, לא יכנס אליה.

"תמיד מסתכלים עליי בהערכת חסר", אמר בראיון, "וכל פעם אני מפתיע. בכל תפקיד שעשיתי. עדיף להתחיל עם ציפיות נמוכות ורק להפתיע. אני רואה את עצמי כסוג אחר של מנהיג - לא כל היום יורה ושולף ומכסח גולגלות. יש לי תמיכה ואהדה גדולה בציבור. באופן טבעי אני רואה את עצמי לראש ממשלה, כמועמד עם נסיון עתיר, כשר בחמישה תפקידים, כחבר קבינט מדיני-ביטחוני. ימים יגידו".

"אני לא ממליץ לראש הממשלה לישון עם עין אחת פקוחה ולצפות לטלפון ממני. אין שום טעם להיכנס לממשלת נתניהו בהרכבה הנוכחי. יש לו ממשלה שתסכים ללכת לפינוי יישובים? זה הרכב משתק. אין שום סיבה והגיון שנשב שם". לדבריו קיימת הקצנה מדינית בליכוד: "ראש הממשלה נשלט ונסחט על ידי הדנונים והאלקינים, ויריב לוין שמביא חוקים אנטי דמוקרטיים. זה לא יילך ככה".

"אין לי כוונה שמפלגת העבודה תהיה פקק של אף אחד", הדגיש, "בוודאי לא של נתניהו, אם הוא יילך למהלך מדיני אמיץ - ואני חושב שזו שעה גורלית למדינת ישראל - אני אהיה שם לעזור לו, נשב ונדבר ונלבן את הדברים. כל האופציות פתוחות, אבל זה עוד לא שם. אתה צריך להביא דבר היסטורי לעם ישראל בשביל להצדיק כניסה לממשלה".

"מדובר בתפקיד מחייב, חלק ממסע ארוך מאוד בחיים הציבוריים שהתחלתי אותו ב-1985. ניצחוני הוא תוצאה של האהדה הגדולה לה אני זוכה והיעדר התמיכה ביחימוביץ' אנשים לא רק מנצחים, אלא הצד השני מפסיד. יש פה שילוב. היו המון אנשים שהתייצבו לצידי ושתמכו בה בעבר".

"ידעתי שאני מנצח כל הזמן, ולא הבנתי מדוע בצד של יחימוביץ' היו זחוחים ושידרו כזה ביטחון עצמי וטענו לניצחון בפער של 20% ימים בודדים קודם לכן".

במקום סגנון של ויכוח ובוטות המאפיין לדבריו את יחימוביץ' "אני בא עם סגנון משתף, שהולך לדו שיח ודיאלוג ופשרות".

הרצוג גם רומז על אפשרות לממשלה עתידית: "אם כשהרכיבו את הממשלה הייתה אופציה לממשלה משולשת - ליכוד-יש עתיד-עבודה - זה היה שווה בחינה. היום זה חלב שנשפך".
יצחק הרצוג העבודה שלי יחימוביץ יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד