ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שבת של דמעות בויז'ניץ: "לעשות חשבון נפש"

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס לפטירתה הפתאומית של נכדתו ע"ה • קרא לחסידיו לערוך חשבון נפש

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון: משה גולדשטיין



שבת של כאב בחסידות ויז'ניץ: במהלך השבת התייחס האדמו"ר מויז'ניץ פעמים רבות להסתלקות נכדתו, פייגא חיה הגר ע"ה שנפטרה השבוע בפתאומיות.

בליל שבת בעת שאיחל 'גוט שבת' לרבנית מויז'ניץ אשת ה'ישועות משה' זצ"ל, אמר האדמו"ר: "מכה קשה קיבלנו השבוע בהסתלקותה הפתאומית של נכדתינו ע״ה, אולם שבת היא מלזעוק, בשבת אסור לבכות, עוד דבר גדול ראינו השבוע שמיד אחר מסע הלוויה הלכו הקהל אל בית המשתה לנשואי נכד דודי האדמו״ר ממונסי, שעת לספוד ועת לרקוד, תורה היא תורה, אותו הקב"ה שעשה כך, אמר כעת שצריך לשמוח בשמחת חתן וכלה, ואסור להרהר אחר זה, אנו מאמינים בני מאמינים, וצריכים לעמוד איתן בנסיונות הקשים. – ב"ה זמן שמחה מגיע השבוע בשמחת הבר מצווה של נכדי (ביום שלישי יתקיים בר מצוה לנכדו ונכד האדמו"ר מסקווירא. מ.ו.)

עוד בנושא:
ויז'ניץ-מונסי: הלוויה הסתיימה - החלה החופה
טרגדיה בויז'ניץ: שנה לאחר החופה - הכלה נפטרה
בלעדי: ויז'ניץ מתאחדת בחתונה הגדולה במונסי

בשבת בבוקר, נערך קידוש להולדת הנינה בתה של המנוחה ע"ה. האדמו"ר אמר: ברוך ה' זוכים לראות דורות ישרים ומבורכים, יש עוד הרבה אנשים שמתפללים שנים רבות להיפקד בזרע של קיימא, צריכים להודות להקב"ה על הכל, אמנם שמחה זו מלווה בצער וביגון, אבל שבת קודש היום, שבת היא מלבכות".

בסעודה שלישית הורה האדמו"ר לנגן ניגונים שמנגנים בימי הילולא ושעה ארוכה דיבר אודות אמונה ובטחון בבורא, בתוך דבריו הזכיר את האבל. והרחיב על מידותיה האצילות, "חובה עלינו לערוך חשבון הנפש על מה עשה ה' ככה", אמר, "צריכים להתחזק ולהתעודד כאשר המכה קשה, שהכל מאתו יתברך".
שבת ויזניץ דמעות נכדה חיה פייגא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד