כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בזכות האחדות: החרדים בחיפה השיגו את מה שדרשו

הקודקודים התאחדו בחיפה: ליצמן, גפני ודרעי נפגשו עם ראש העיר וחתמו על הסכם קואליציוני • האם ישקלו ריצה משותפת בכל הארץ?

הקודקודים בחיפה: גפני, דרעי
הקודקודים בחיפה: גפני, דרעי



לאחר כמה שבועות מתוחים שנמשכו מאז יום הבחירות בו זכה יונה יהב בראשות עיריית חיפה ועד להבוקר (א'), יכולים קודקודי מפלגת שס"ג החיפאית לנשום לרווחה: ההסכם שנחתם איתם לפני הבחירות, יקוים ככתבו וכלשונו.

נזכיר כי ערב הגשת הרשימות נרשמו חילוקי דעות קשים בין ג' ודגל התורה, ובשלבים מסוימים אף דובר על ריצה נפרדת. היה אף שלב בו חשבה דגל להצטרף אל הבית היהודי. בסופו של יום השכילה היהדות החרדית בעיר להתאחד, תחת רשימת שס"ג.

באשר לראשות העיר תמכה הסיעה כולה ביונה יהב, כולל יו"ר דגל בעיר, מיכה אלפר, שיצא במכתב בדבר התמיכה הנ"ל. גם בטאון התנועה 'יתד נאמן' קרא לתמוך ביהב.

בשיחה עם אחד מבכירי 'דגל' הוא מסביר איך כמעט השתבש קיום ההסכם בין יהב לבין שס"ג. "על פי ההסכם הייתה המפלגה אמורה לקבל את הסגנות בשכר לקדנציה שלמה, כשהיא בתוכה מחלקת אותה מחצית ראשונה לאלפר, מחצית שניה לנציג ג' אריה בליטנטל. ש"ס הייתה אמורה לקבל את תפקיד יו"ר המועצה הדתית. אלא שלאחר הבחירות התאחדו 4 מפלגות קטנות, כל אחת בת מנדט אחד, ודרשו מחצית קדנציה של סגנות. יהב, שרצה למצוא פתרון זמין לדרישה הנ"ל, ביקש לתת לשס"ג מחצית הקדנציה בלבד, לנציג ג', תוך אמירה שאלפר תמך למעשה בבורובסקי ואף פעל למענו".

ב'דגל' הודפים מכל וכל את הטענה ואומרים כי "לא יעלה על הדעת שאלפר יתמוך בבורובסקי בניגוד להוראת רבני התנועה", אך נדגיש כי יש עדויות התומכות בטענת יהב.

בשיחה עם דוברו של יו"ר ש"ס אריה דרעי הוא מספר כי "אריה החליט שחייבים לפתור את הפלונטר, וכי לא יתכן שהציבור החיפאי יסבול מהסחבת הנ"ל. אחרי הכול, הציבור הספרדי בחיפה חי מהציבור הליטאי ואף מתחנך ברוב המקרים במוסדות ליטאיים, אין מצב לנהל מלחמות ויש לשים קץ למריבות הפוליטיות".

מה שהביא לפגישה של דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני בלשכתו של יהב, הבוקר. "לדרעי היה חשוב מאד ששלושת הקודקודים יגיעו לפגישה תוך שידור מסר של אחדות חרדית מול ראש העיר", אומרים אנשיו.

כך או כך, "וגר זאב עם כבש" פוליטי התקיים הבוקר בעיריית חיפה, עת ישבו יחדיו ליצמן את גפני את דרעי – שוכחים לרגע את מאבקי ירושלים, אלעד ובית שמש.

בסופה של הפגישה המאוחדת הבטיח יהב לסגת מכל נסיגותיו ולחזור לקיום ההבטחות אותן הבטיח ערב הבחירות . כצ'ופר ביקש דרעי להוסיף בקשה על מה שכבר סוכם לפני הבחירות – מתברר כי קיים בחיפה תלמוד תורה ספרדי בו כ-300 הילדים נאלצים ללמוד בקראוונים בשמש הקופחת בקיץ ובגשם והרטיבות בחורף. ראש העיר הבטיח כי תוך שבוע ידאג למבנה מתאים או לשכירות במבנה מתאים.

"הוכח כי כאשר הציבור החרדי מאוחד, מגיעים להישגים יפים", אמר לי גורם בכיר בש"ס. על האמירה הזו חתם בשני ידיים גם גורם בכיר בדגל. בדגל מסכימים להודות כי בחיפה התנהג דרעי "למופת" ו"קיים כל מילה", הגם ש"בירושלים הוציא לנו את העיניים, אבל שם לא הלכנו במפלגה אחידה".

ואולי, תשקלו לקראת הבחירות הבאות ריצה מאוחדת בכל הארץ? – שאלתי את בן שיחי, הוא לא הסכים להתחייב על כך, אבל הודה כי מדובר ב"רעיון לא רע בכלל". "החילונים סופרים אותנו כשאנחנו מאוחדים", סיכם.
הסכם אחדות חיפה עירייה יונה יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד