י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפרשה מתעוררת: האם יוטל מאסר על "האם המרעיבה"?

"האם המרעיבה": הפרקליטות דורשת שנת מאסר, כיון שלטענתה היא לא קיימה את הסדר הטיעון • עורכי הדין: "הכול קויים ככתבו"

האם: צילום פלאש 90
האם: צילום פלאש 90



פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה היום (ראשון) מבית המשפט המחוזי בעיר, לגזור שנת מאסר בפועל על האם שכונתה "האם המרעיבה", שהודתה כי נהגה לנתק את מכונת ההזנה מבנה בן ה-3.5 ולהרעיבו.

הפרקליטות דרשה עונש מאסר, היות ולטענתה האם לא עמדה בתנאי הסדר הטיעון, ולא שלחה את בנה לטיפולים כפי שהתחייבה. בעקבות כך, בפרקליטות החליטו לבקש בשלב הטיעונים לעונש, להטיל עליה שנת מאסר, במקום מאסר על תנאי שעליו סוכם.

מנגד, עורכי דינה של האם, טוענים כי היא קיימה את ההסדר "ככתבו וכלשונו".

כזכור, בד' סיון תש"ע, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא, הרשיע את האם המרעיבה על יסוד הודאתה בעבירת התעללות בבנה בידי אחראי.

על פי הסדר הטיעון שגובש בין הפרקליטות לבין פרקליטיה של האם, האם תשהה במשך שלוש השנים במעצר בית, שלאחריהן יינתן גזר הדין במשפטה.

בשנת 2010 נדחה מועד הטיעון בשלוש שנים, בשל מגוון סיבות, ביניהן הודאתה של האם במעשים אשר מטבע הדברים קשה להודות בהם, וההבנה כי הם באו בעקבות השפעה של גורמים חברתיים וסביבתיים.

נוסף על כך, האם ובעלה התחייבו להכיר בכך שכל ילדיהם הם קטינים נזקקים, בהתאם לחוק הנוער, ולקיים סדרה של תנאים בהסדר המצריכים שיתוף פעולה של המשפחה והקהילה. בסופו של דבר, הוחלט על כי האם תשהה מרצון במעצר בית למשך 3 שנים.

עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאיצילום: עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי
עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי




עו"ד יהודה פריד פרקליט האם אמר ל'בחדרי חרדים': "מרשתי קיימה את הסדר הטיעון ככתבו וכלשונו, הגם שהוא היה דרקוני, תמוה ולא סביר, ונוגע בעניינים שטובתו של הקטין שאינם קשורים כלל ועיקר להליך הפלילי אלא לרשויות הרווחה".

"מכיוון שהמדינה בהסדר הטיעון התחייבה שלא להטיל על מרשתי מאסר בפועל, באם תקיים את הסדר הטיעון, הרי שעמדתה לשנת מאסר, כמעט תמוהה ובלתי מתקבלת על הדעת.

"כל הילדים של מרשתי נמצאים אצלה למעלה משנתיים כולל הקטין המדובר, היא מטפלת בהם למופת, ואני בטוח כי בית המשפט יקבל את המלצתי, ויסיים את ההליך הפלילי, ללא עונש מאסר כאמור".

עו"ד טל גבאי, המייצג אף הוא את האם, אמר ל'בחדרי חרדים': "קוראים את העמדה של הפרקליטות בתמיהה רבה, שכן לטעון לראשונה שמרשתנו הפרה את הסדר הטעיעון במעמד הטיעונים לעונש, בעוד שהילדים נמצאים שנתיים בחזקתה הבלעדית של האם, איננה עמדה רצינית, וככזו, ניתנת מהפה ולחוץ, שהרי ככל שהיה בה ממש, הרי שהפרקליטות הייתה פועלת להוצאת הילדים מבעוד מעוד, דבר שלא היה כלל. סמוכים ובטוחים בית המשפט יקבל את עמדתינו, וימנע מלהשית עונש מאסר לריצוי בפועל".

על פי כתב האישום שהוגש נגד האם, היא נהגה להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה, ח', בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם, כי הוא סובל מחום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור. כמו כן נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי.

בנוסף, צוין בכתב האישום כי הנאשמת נהגה לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי.

האם נהגה לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.
מאסר פרקליטות הסדר טיעון האם המרעיבה דורשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד