י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

למרות הקיצונים: הגאב"ד הגיע ל'תולדות אהרן'

למרות פרשת גולבנציץ', גאב"ד ה'עדה' ביקר בטיש של 'תולדות אהרן' והבהיר: "זו קהילה נאמנה" • האדמו"ר: "אתה המנהיג"

הגאב"ד עם האדמו"ר מתולדות אהרן. צילום ארכיון: א.ב. ליבוביץ
הגאב"ד עם האדמו"ר מתולדות אהרן. צילום ארכיון: א.ב. ליבוביץ



שבועות לא קלים עברו על חסידי תולדות אהרן מאז הותקף האדמו"ר בוילאמסבורג, בביקורו האחרון בארה"ב, על ידי קבוצת סיקריקים כמחאה על כך שלא התיייצב לימינם בפרשת מתחם הקברים בגולבנציץ.

גם מאמר שפורסם בבטאון 'העדה' ופגע בתולדות אהרן הביא למחאה וביטולים של החסידים מהעיתון.

אמש (מוצשי שבת), נערך בבית המדרש הגדול של החסידות מסיבת מלוה מלכה בשילוב 'יום ההצלה' לאדמו"ר מסאטמאר זצ"ל. מי שהפתיע והגיע היה גאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס, שאף נשא דברים וחיזק את האדמו"ר.

בדבריו התמקד הגאב"ד על חסידות תולדות אהרן שהולכת בדרכי אבות וממשיכה את הדורות הקודמים, והזכיר את ההיכרות האישית שהיה לו עם האדמו"ר זצ"ל.

בסיום דרשות לקח האדמו"ר את המקירופון והודה לו על הדברים. עוד אמר כי בזכות הכח של הגאב"ד שהוא המנהיג שלנו יש לנו את הכל להיות חזקים ולא להיגרר, כולנו צריכים להתפלל שהגאב"ד יהיה בריא וגם שאר חברי הבד"ץ.

לאחר הדברים לקח הגאב"ד שוב את המיקרופון והבהיר: "אלו שאומרים על הקהילה של תולדות אהרן ועוד כל מיני קהילות שאין להם קשר להעדה, אני רוצה לומר שאין להעדה החרדית קהילה יותר נאמנה מהקהילה הזאת ומי שאומר אחרת הוא טועה לומר כך, ואני חוזר שוב שמי שאומר שיש אצלנו חילוקי דעות זה לא נכון. אנחנו ידידים של הקהילה".

בתוך כך, הושיב האדמו"ר את הרב גבריאל פפנהיים לצידו בטיש בליל שבת כאות הזדהות לאחר שהותקף בשבועות האחרונים.

איש 'תולדות אהרן' אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לראשונה מאז ניצל הרבי מסאטמאר וקיום סעודות ההודיה, חסידות תולדות אהרן החרימה את האירוע המרכזי בסאטמאר. החסידות חגגה לבדה, כי לא רצו לשבת בשלחן אחד עם האנשים שמנהלים את המאבק נגד תולדות אהרן והראב"ד. עשינו חגיגה עצמאית - ומי הפתיע ובא? הגאב"ד, שלכאורה תומך בצד אתרא קדישא, הוכיח מנהיגות, והוכיח שדרכנו לא להתערב בויכוח בינו לבין הראב"ד זו הדרך היחידה והחשובה הראויה בעיניו".
חסידים העדה החרדית ירושלים תולדות אהרן מלוה מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד