כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הערבי ניצל מלינץ': "למה השוטרים לא אמרו?"

מג'די חרבאוי, ערבי בן 40 שנקלע להפגנה למען הרב אברג'ל ובקושי נמלט בשלום, מתלונן: "זרקו עלי אבנים שיכלו להרוג אותי"

חרבאוי (צילום: מור שאולי)
חרבאוי (צילום: מור שאולי)



במוצאי שבת שעבר, בעת שמאות מתלמידי הרב אברג'ל ונערי שוליים הפגינו ברחוב בר אילן בירושלים במחאה על מעצרו, הם חסמו את הכביש לשעות ארוכות ויידו אבנים. במהלך ההפגנה הגיעו כוחות משטרה גדולים בליווי פרשים ומכת"זית למקום, ו-28 מהמפגינים עוכבו לחקירה. חלקם התפרעו במשך שעות ארוכות, גרמו נזק לגדרות, לתמרורים, לחנויות סמוכות ולכל מה שנתקלו בו.

לקראת חצות, הפכה המחאה להשתוללות המונית, התפרעות ופגיעה בכלי רכב, בפרט כאלו השייכים לערבים. כפי שפרסמנו, ערבי שחלף במקום והותקף, עזב את רכבו ונמלט מפחד ההמון הזועם, ורכבו ניזוק קשות. אך אין מדובר במקרה בודד.

עוד בנושא:
צפו: 'מפגיני אברג'ל' מבצעים לינץ בנהג ערבי
רב במעצר: מהומות בירושלים • 28 נעצרו

מג'די חרבאוי, עובד בחנות ירקות כבן 40 המתגורר במזרח העיר, נקלע למקום. על פי החשד, כשהתגלה למפגינים כי מדובר בערבי, עשרות מהם הקיפו את כלי הרכב המסחרי שבו נסע ויידו לעברו אבנים מטווח אפס, כל זאת לנגד עיני השוטרים, שלטענתו נמנעו מלהתערב.

במהלך התקרית נפצע חרבאוי, תושב ג'בל מוכאבר, בפניו ובעיניו, ורק בקושי הצליח להימלט מהמקום. "השעה הייתה 4:00 לפנות בוקר", הוא משחזר בשיחה עם יאיר אלטמן מוואלה! חדשות. "פרקתי את הסחורה בשוק הסיטונאי בגבעת שאול ונסעתי דרך בר אילן. ראיתי שיש בלגן עם החרדים, בצומת היו הרבה שוטרים, שוטרי יס"מ וכמה ניידות. המשכתי לנסוע כי ראיתי שהכביש פתוח לתנועה, השוטרים לא אמרו לי שמסוכן להיכנס לשם והרגשתי ביטחון בגלל הנוכחות המשטרתית הכבדה".

לדבריו, "בתוך הצומת היו מאות חרדים. הם הפגינו על מעצר הרב שלהם, לא דבר שקשור לערבים. פתאום הם התחילו לצעוק 'ערבי', 'ערבי', ומיד אחרי זה החל גל מטורף של אבנים לפגוע ברכב". עוד סיפר חרבאוי: "החלון מצד ימין שלי היה פתוח ואחת האבנים פגעה ישירות בפניי. שאר הזכוכיות התנפצו וגם הפנסים ספגו נזקים".

לדברי חרבאוי, "20 מטר ממני עמדו שוטרי יס"מ, שלא טרחו להגיד לי שמסוכן להיכנס לשם. הם הסתכלו, לא התערבו. בשביל מה הם שם אם לא בשביל למנוע תקיפות כאלה? מישהו אחר היה נבהל, שם גז, דורס כמה אנשים, ואז היו אומרים שהוא מחבל. אם לא הייתי מצליח להימלט משם הם היו גומרים אותי. האבן שפגעה לי בראש יכלה להרוג", אמר.

לאחר שטופל, הוא הגיש תלונה בתחנת המשטרה שבמגרש הרוסים. "פתאום גיליתי שעוד ערבים הגיעו להתלונן שהם נפגעו באותה הפגנה. אחד ב-1:30, אחר ב-2:30, ואני ב-4:00. שאלתי את החוקר: 'אם ידעתם שיש שם בעיה למה נתתם לערבים להמשיך לעבור שם. מדוע לא התערבתם, או לפחות חסמתם את הכביש?' הוא רק אמר לי שאני צודק".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "במהלך התפרעות המפגינים ויידוי האבנים לעבר כלי חולפים וכוחות המשטרה, נקלע למקום רכב ובו נהג ערבי תושב מזרח ירושלים. משראה את המתרחש נטש את רכבו ונמלט רגלית מהמקום. כוחות המשטרה גררו את הרכב שניזוק וניסו לאתר את בעליו אך הוא לא היה בביתו. נפתחה חקירה לאיתור החשודים".
ערבי הפגנה תקיפה רכב אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד