א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האם ש"ס של דרעי מנסה לאותת ימינה?

באישור היו"ר, הגישו הח"כים מיכאלי ומרגי תיקון לחוק ירושלים: "ויתור - ברוב מיוחס" • ש"ס זזה לימין: מה תרוויח ומה ותפסיד?

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90



חשבתם שש"ס תחת הנהגתו של אריה דרעי שמאלנית?

מתברר כי לפני מספר ימים הגישו שנים מחברי הכנסת של ש"ס, אברהם מיכאלי ויעקב מרגי, הצעת חוק לתיקון חוק יסוד ירושלים בירת ישראל. בירור מהיר העלה כי היוזמה אושרה תחילה אצל היו"ר, מה שאומר שש"ס מאותתת...ימינה.

להלן פרטי ההצעה:

"בחוק-יסוד ירושלים בירת ישראל נקבע כי "לא תועבר אל גורם זר, מדיני או שלטוני, כל סמכות המתייחסת לתחום ירושלים והנתונה על פי דין למדינת ישראל או לעיריית ירושלים, אלא ברוב של חברי הכנסת".

"ירושלים היא עיר בעלת מעמד מיוחד ומשמעות היסטורית לעם היהודי. היא בירת הנצח של העם היהודי. ירושלים כבירת העם היהודי היא מחויבות דורות. אין עם אחר בעולם שיש לו קשר, בעל מימד של נצח, כה ממושך לעיר הבירה שלו. כ-3000 שנה לאחר שקבע דוד המלך את ירושלים כבירתו של העם היהודי חוללו כיסופי הדורות לירושלים את הנס ההיסטורי שאין לו אח ורע במולדת העמים".

"כאמור, ירושלים היא ערך מכונן של מדינת ישראל, ומן הראוי שפגיעה בערך מכונן זה תיעשה, לכל הפחות, בהסכמה ציבורית רחבה. ויתור על חלק כלשהו מירושלים מחייב, איפוא, רוב מיוחס ולא רוב מזדמן או קוניקטוראלי".

"לתיקון חוק זה גם תכלית ביטחונית שהרי נסיגת צה"ל מלבנון ותכנית ההינתקות מרצועת עזה הוכיחו כי למקום שממנו ישראל נסוגה נכנסים גורמי טרור שמאיימים על ביטחונם של תושבי ישראל. סכנות ביטחוניות כאלה יש למנוע בעיר שחוברה לה יחדיו".

"מטרתו של התיקון לחוק הוא לבצר את אחדותה של ירושלים, להבטיח את עתידה, ולשמור על ביטחון תושביה".

מה יכולה ש"ס להרויח מהצעת חוק שכזו? למשל, את קולות מצביעי חב"ד, שזזו ממנה לקראת הבחירות האחרונות, אולי גם חסימת אפשרות לח"כ אלי ישי להקים "ש"ס ימנית" משל עצמו, אם חשב אי מי כי ביקורו בחברון, למשל, נועד למיתוג לשם מטרה זו.

ומה יש לה להפסיד? דבר וחצי דבר לא, שהרי גורלה של הצעת חוק המועלית ע"י ח"כים מהאופוזיציה להישאר על הניר הצבעוני עליו הודפסה.
אלי ישי דרעי שס ימין חוק יסוד ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד