י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חרדי? עבודתך עשויה להיראות חריגה

הדרת חרדים: יעקב טייכמן, בן 32, ניסה להתקבל לעבודה בפנימיית "בית הילד" בירושלים - אך נאמר לו בצורה רשמית כי נדחה בשל היותו חרדי • "עבודתך במסגרת שאינה חרדית, עשויה להיראות חריגה, דבר שעלול להתנגש במטרה שלנו" • הפנימייה: "עובדים אצלנו חרדים וחילונים" • האם הציבור הישראלי יקבל את החרדים במקומות העבודה?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הדרת חרדים: בצל הדיבורים הרבים על שילוב החרדים בשוק העבודה, קיבל יעקב טייכמן, בן 32, סטירת לחי מצלצלת. בשבוע שעבר הגיע לראיון עבודה בפנימיית "בית הילד" בירושלים, אולם כבר בסיום השיחה נרמז לו שלא יתאים לתפקיד בשל היותו חרדי.

כעבור יומיים, קיבל טייכמן אישור רשמי לתחושתו: "לאחר חשיבה נראה לנו שעבודתך במסגרת שאינה חרדית, עשויה להראות חריגה במידה מסוימת, דבר שעלול להתנגש במטרה שלנו - לשלב ילד חריג עם הסביבה", נכתב באי-מייל שנשלח אליו.

טייכמן, סטודנט לתואר שני בקרימינולוגיה באוניברסטה העברית, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "שלחתי מכתב ובו טענתי כי אי קבלת אדם בשל השתייכותו המגזרית נוגדת את החוק. במוסד התנצלו וטענו כי התשובה שנשלחה לי במייל הייתה על דעת המזכירה בלבד".

טייכמן לא מקבל את הדברים כיוון שלדבריו כבר בראיון עימו נאמר לו על ידי ההנהלה כי ייתכן שלא יתקבל בשל היותו חרדי.

מוטי אסרף, מנהל בית הילד-ירושלים מסר בתגובה לאתר ל'דה מרקר': "בפנימייה שלנו עובדים חרדים לצד חילונים. לא אדחה אף אחד בגלל הרקע שלו, אלא אם הוא לא מתאים לעבודה. אבדוק את הפרטים של המקרה הספציפי. ייתכן שהדחייה היא על רקע העובדה שנדרש ליווי אישי לילד חריג, והמועמד לא התאים למשרה".
חרדים דחייה הדרה תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד