א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ליברמן: "מציע להקים גוש ימין גדול ומאוחד"

בכינוס 'ישראל ביתנו' הבהיר שר החוץ כי מוקדם לפרק את האיחוד עם הליכוד • דרש: הפרדת דת מפוליטיקה

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90



הערב (א) ערכה מפלגת 'ישראל ביתנו' כינוס חגיגי במלון רמדה רנסנס בירושלים, בהשתתפות חברי מרכז המפלגה. במהלך האירוע נשא דברים יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ובמרכזם, החלטתו בדבר המשך השותפות עם הליכוד.

ליברמן חשף כי מלכתחילה, "המגמה הייתה ברורה", אולם סיפר כי דברים אותם שמע מראש הממשלה בנימין נתניהו שינתה את דעתו והביאה אותו להחלטה שלא להחליט כרגע בנושא. את הדברים שמע במהלך פגישה לילית שנערכה בין השניים. "הלכנו לאיחוד הזה אל מול האתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל. כעת האתגרים גדלו, ואיתם גם הצורך בהמשך האיחוד בין הסיעות", אמר.

"הצעתי לראש הממשלה ולכל אלו הנמנים עם המחנה הלאומי, היא שאם מדברים על איחוד, צריך לדבר על איחוד מלא של הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי. מפלגה גדולה אחת – זו התשובה הנכונה לניסיונות קודמים בשנים עברו", אמר ליברמן, אך הדגיש שמדובר בחומר למחשבה, לא בהצעה של ממש.

נזכיר כי באמצע חודש דצמבר תתכנס ועידת הליכוד כדי לדון בנושא הנ"ל. בליכוד עצמו גוברים הקולות שלא להסכים להמשך האיחוד, וזאת בשל החשש מהשתלטות ליברמן על הליכוד מבפנים. נזכיר כי האיחוד בין שתי המפלגות יצא לדרך לקראת הבחירות לכנסת. מספר ימים לאחר שהודיע על החלטתו לפזר את הכנסת, הודיע נתניהו, יחד עם ליברמן, על ההחלטה לאחד כוחות. למרות שנשמעו פה ושם קולות של התנגדות מקרב אנשי השטח בראשות מיכאל איתן, אושר האיחוד על ידי ועידת המפלגה. הסוף היה חגיגי פחות, כאשר הרשימה המאוחדת קיבלה 31 מנדטים בלבד.

הערב, כאמור, סתם ליברמן את הגולל לכל מי שציפו לראותו מקבל החלטה על פירוק השותפות. ליברמן הודה לנוכחים על תמיכתם בו לאורך כל הדרך המשפטית הקשה אותה עבר, ואמר כי "אנחנו יכולים להמשיך הלאה חזקים יותר ונחושים יותר מתמיד. חשוב לחזור ולהדגיש על מה אנחנו נלחמים, ומה מקומנו במפה הפוליטית".

"להפריד דת מפוליטיקה"

ליברמן ניצל את הבמה גם לקרוא להפרדת הדת מהפוליטיקה.

"אני מתנגד להפרדה בין דת למדינה, אך תומכת בהפרדה בין דת לפוליטיקה, אני חושב שהמעורבות של רבנים יחד עם חברי כנסת, ראשי ערים, פוליטיקאים ועסקנים בבחירת רב ראשי, בבחירת מועצת הרבנות הראשית ובבחירת דיינים - היא דבר לא בריא. ביטול המועצות הדתיות רק יוסיף לכבודה של התורה. נכון שזה יפגע בכמה עסקנים, אבל זה גם יחסוך פרשיות מביכות, מאבקים מיותרים והרבה כסף".

ליברמן דיבר גם בנושא המדיני. הוא הציג כ"טעות" את "הצגת ההתיישבות היהודית כמכשול להסדר מדיני בינינו לבין הפלסטינים", ודיבר על כך שפינוי ישובים לא יביא לשלום. "פינוי 21 ישובים פורחים מרצועת עזה לא הביא לשלום ולביטחון, אלא רק דרדר את המצב והביא מחבלים של חמאס להשתלט על חבל ארץ זה ולאיים על שגרת חייהם של אזרחים מדרום הארץ וממרכזה. הלקח משני המבצעים שבאו בעקבות ההתנתקות, 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן', חייב להיות ברור: אסור שיהיה עוד מבצע מוגבל ברצועת עזה".

"ישראל ביתנו תתנגד לכל מהלך בעזה שמטרתו לא תהיה השתלטות על כל הרצועה וניקוי השטח מכל סוגי הנשק למיניהם ותשתיות הטרור שנבנו שם והפסקת יצור אמל"ח מקומי. ברור שכיבוש עזה מחדש הוא לא מהלך של ימים או שבועות אלא של חודשים רבים ויהיה לזה מחיר. אבל המחיר שנשלם על זה יהיה קטן יותר מהמחיר שנשלם על מבצע מוגבל נוסף, גם בזירה הפנימית וגם בזירה המדינית". בפעם הבאה, הבהיר ליברמן, "לא נוכל להסתפק במבצע מוגבל".
ישראל ביתנו ליברמן ליכוד איחוד ועידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד