ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

דרשו מציג: הפקה מוזיקלית לחנוכה • האזינו

לרגל 20 שנה ל'אחינו': להיטים בביצוע של אייזיק האניג, שלמה כהן ואלי לאופר • על הניהול המוזיקלי: משה לאופר

דרשו מציג: הפקה מוזיקלית לחנוכה • האזינו

לקראת חנוכה, מגישים ב'דרשו' אלבום מוזיקלי חדש ומשובח, בהפקה ייחודית ומושקעת. האלבום החדש, כולל את השיר החדש 'מעוז צור', לחן עוצמתי שכולו רגש ושמחה אשר אמור לכבוש את לב הציבור הרחב.

הלחן משלב בתוכו את המסר הגדול שמבטאות מילות הזמר המושר בפי כל ישראל בימי החנוכה, כאשר בחלקו הראשון הינו מלא רגש וערגה, עטוף בתחושת תפילה ותחינה בעת המלחמה הגדולה של החשמונאים, ולקראת המילים אז אגמור בשיר מזמור - מתעורר הלחן בשמחת הניצחון של המכבים על הרבים מהם, בכוחה של התורה ובכוחה של טהרת שמן הזית למנורת המקדש.

את השיר החדש מבצעים בעלי המנגנים שלמה כהן ואלי לאופר, עם מקהלת ענק בניצוחו של ר' הערשל בריסק. העיבוד והניצוח המוזיקלי המפעימים הונחו בידיו האמונות של המעבד העולמי משה לאופר, אשר הוציא מחתת ידו יצירה מופלאה רבת אנפין.

האלבום החדש זכה לחסותו של בנק מרכנתיל, ניסים דיין, מנהל מערך השיווק של הבנק, אומר כי הוא רואה זכות נעימה לבנק מרכנתיל להיות שותפים לפרויקט ייחודי זה ולארגון דרשו שהינו הארגון הגדול בעולם לעידוד וחיזוק לימוד התורה. "אין ספק כי החיבור בין דרשו למרכנתיל מבטא את האהדה העמוקה שלנו לציבור החרדי ולערכים שמייצג ארגון 'דרשו'".

האזינו:


עוד באלבום החדש: השיר 'אחינו', בגירסה מחודשת המושרת בפיו של כובש הלבבות ר' אייזיק האניג, אשר בשירתו פורט על נימי הנשמה ומעורר כל לב בערגה וכיסופין לאחינו כל בית ישראל, היוצאים מאפילה לאורה ומשעבוד לגאולה. גם שיר זה זכה לידיו האמונות של ר' משה לאופר והמקהלות נוצחו על ידי אמן הקולות ר' הערשל בריסק.

שיר זה, אשר הוכתר כהמנונו של ארגון 'אחינו', הינו יצירה מופלאה רגשית ומשובחת, שאת הפקתה מגיש ארגון 'דרשו' לציון עשרים שנות פעילות של ארגון 'אחינו' שהוא זרוע הקירוב של דרשו.

עשרים שנה, אלפי פעילים, עשרות אלפי מתחזקים, לכבודו של הארגון שהוביל אלפי נערים לפתח היכלי הישיבות. בנחישות, במחשבה מעמיקה, ובדביקות במטרה הצליחו פעיל 'אחינו' להכניס אלפי בני נוער תחת אוהלה של תורה. עשרות פעילים בלמעלה מחמישים בתי ספר תורניים, הובילו מדי שנה, את בוגרי כיתות ח', יד ביד, לעבר היכלי הישיבות קטנות.

הפעילות הגיעה לממדים שאין להם שיעור לפני שש שנים, כאשר 'אחינו' הוביל בהוראת הגרי"ש אלישיב זצ"ל את הגישה כי לימוד הגמרא היא השיטה המנצחת, המאור שבה מחזירו למוטב. מאות אברכים ישבו ללמוד גמרא עם הצעירים המתחזקים, ואלו צעדו להיכלי הישיבה, טעמו וראו כי טוב.

בהמשך הוקמו ישיבות אחינו, הישיבה הקדושה בירושלים המקרבת את הצעירים המתחזקים שזה להם צעד ראשון בעולמה של היהדות, והישיבה לצעירים של אחינו במודיעין עילית אשר חובקת בכנפיה את בוגרי בתי הספר התורניים בכל רחבי הארץ ועוטפת אותם בתורה וביראת שמים עד שהם נבנים ועושים דרכם בהמשך לטובות שבישיבות הגדולות בארץ.
חנוכה שיר מעוז צור לחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד